Ännu en helg har nått sitt slut..

UPPDATERAT BILDER TILL BOWLINGINLÄGGET NU..


Söndag eftermiddag..
I skrivande stund sitter jag på toalettlocket och tittar på en liten fisk som simmar runt i badkaret.
Söndagsbadet.. Moa plaskar och skvätter så hela badrummet blir blött.
Man kan inte annat än skratta åt denna lilla dam.

I fredags kom Annelie upp från Stockholm. Hon var framme vid 23-tiden men innan dess han jag med att åka ut på Alnö och mysa lite på glöggkväll. Blev dock bara kaffe för min del eftersom jag skulle hämta Annelie på andra sidan stan när hon dök upp.
Vid 23 så ringde telefonen och min älskade gumma va framme. Vi åkte ner på Daltons där jag, Annelie och Sara började kvällen med lite vin, öl och vatten. Där väntade vi in Annelies dejt.
När Daltons stängde ville flickorna gå på statshuset så då gjorde vi så...
Statshuset i all ära men jag gillar Oscar bättre, så när de små turturduvorna bara såg varandra såg jag min chans att lämna Statshuset för Oscar. Mötte upp S och hans tjejkompisar och vi satte oss och umgicks lite.
Efter bara några minuter kom även Annelie och hennes dejt dit. Blev en kanonkväll tillslut ändå.
Men va är det jag brukar säga... Man har inte roligare än vad man gör sig.

Lördagen bestod av städning. Skickade Moa med min mor till min bror.. (Oj vilken jobbig mening, säg den snabbt 10 ggr) Sedan åkte jag till huset för att städa ut.
Slet som ett djur, det är sånna gånger jag HATAR att vara ensamstående.
I garaget hade Moas pappa lämnat 2 kartonger, 4 vinterdäck, en hundbur, 2 gräsklippare, kablar, 8 fälgsidor, dunkar, verktygslådor (dom är dock mina... haha), bord mm. Trodde han städat ur eftersom han bott där efter att vi separerade.  Höll på att bryta ryggen när jag skulle lyfta i hundburen i bilen, det är en dubbelbur.. PUST STÅNK OCH STÖN. Sedan packade jag ner alla köksgeråd som fanns kvar. De tog närmare 4 timmar innan jag städat ut.
Om inte det va nog var jag tvungen att starta om pelletspannan med. De krånglade ordentligt den här gången. Va svart från topp till tå när jag var klar.

Kvällen bestod dock av en nykter kväll på stan, men så otroligt rolig.
Åt middag med vänner och hade det mysigt.
Men sedan valde jag att möta upp Fredrik och hans arbetskamrater på deras firmafest och vi hamnade på Aveny.
Pratade lite med S som jobbade och sedan gungade vi lite till PinkHink som spelade. Som dom själva kallar sig
"sveriges nödvändigare partyband". Dom va riktigt bra!

image106


Efter de gick vi på Bishop och pratade lite med världens goaste bartender.. *ler*
Där mötte jag även en bekant från polisen så det slutade med att vi gick till Oscar och umgicks med dom.
Inte alltid man dansar loss på dansgolvet med ett gäng poliser men dessa människor är såååå underbara.
Har även varit på en Ålandskryssning med samma människor och de är nog en av de roligaste resor jag gjort.
Innan kvällen var slut mötte jag "honom".. så glad att vi fick prata ut lite. Tror det behövdes.
Så.. allt som allt. Lördagen var en kanonkväll!

Så va det söndag...
Vaknade imorse, pigg och allert kl 8. Fredrik ringde och frågade om jag kunde skjutsa honom till Birsta och hämta bilen. Självklart! Jag skulle ju ändå till broder som fyller 32 idag. GAMMGUBBE!!
Åkte in på Scandic där Fredrik bott under natten, åt hotellfrukost och sedan bar det av norrut.
Åt lite tårta hos broder och hans familj. Kröp runt på golvet och lekte med Moa och hennes kusin Jill som är 1 år och 7 månader. Slappade i soffan medans broder spelade Xbox.
Ska nog köpa en kontroll till honom i morgon, så han har 2..Då kan man ha spelkvällar med honom.
Nu är vi ju som sagt hemma igen och inväntar en kollega som skall komma hit och dricka kaffe.
Vill/borde egentligen åka och kika på innebandyn i sporthallen men jag får väl skippa den idag.

Får se vad man hittar på...



Pratade med en kompis i morse som påpekade att jag bara fastnar för män med skägg.
Är det så?
Har hört att man dras till män/pojkar som liknar sin pappa.
Min pappa va inte jultomten!!
Men visst ligger det nått i det, jag gillar lite skägg, de är manligt.
Det är manligt med hår på bröstet också. *ler*
Just nu delar jag ju sängen med den hårigaste pojken jag kan få tag på.. min lilla vovve.
Lilla = 62 kg exakt.

image104



Lyssnar just nu på Takida - Reason to cry.
Älskar verkligen den här låten. Åh, får rysningar över hela kroppen. Hela jag ler..
Vad har jag gjort för att må så bra *ler*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0