Är jag gammal och ensam?

Jobb (1p) - Ja! Bevakningssäljare
Konferens (1p) - I januari..
Bor hos föräldrar (-2p) - Inte sedan jag började gymnasiet för 100 år sedan.
Vara sambo (1p) - Har varit, men just nu ensam.
Vara förlovad (1p) - Inte för tillfället.
Vara gift (2p) - Är gift på papper...
Skild (3p) - Inte än..
Äga villa (2p) - Försäljningen gick igenom igår.
Ha en bil (1p kombi + 1p) - Passat Variant - 02
Hund (1p) - Ymot, min håriga sängkompis.
Lån (1p) - Ja
Gemensam ekonomi (1p) - Njae.. lite både och..
Pensionsspara (1p) Ja
Storhandla (1p) - Ja, om man kan kalla det så när man bara är 2.
ICA-kundkort (1p) - Ja men vet inte vart jag har det jädra kortet.
Använda rabattkuponger (2p) - Hade jag gjort om jag orkat leta upp saxen varje gång dom kommer i tidningen.
Äga hushållsassistent (1p) -Nä men en mixer som heter Bänkt.
Äga diskmaskin (1p) - Ja, men det står inte i lägenheten.
Dubbelsäng (2p) - JAAA! Kommer aldrig kunna skaffa något annat.
Ha julgran på julen (2p) -Ja för Moas skull.
Gråa hår (1p) - Va.. inte innan 30.. haha.
Celluliter (1p) - Inte vad jag sett men dom sitter väl på baksidan och gömmer sig. Dom kommer krypa frammåt med åren och överta hela min kropp.
Prenumerera på morgontidning (1p) -JA! Sundsvalls Tidning.
Lösa sudoko (1p) - Ja när jag har riktigt tråkigt och inte svarar på dumma frågor.
Välja att inte svara i telefon (2p) - Har svårt för att inte svara, kan ju va nått viktigt.. Men det händer.
Putsa fönster (1p) - Senast i söndags, och de va lika tråkigt då som jag minns de.
Svampplockning (2p) - NÄÄÄ! Äter inte sånt skräp. De överlåter jag åt korna.
Långfärdsskridskor (1p) - Hade varit skoj att testa.
Parmiddag (1p) - Tror inte jag varit på nått sånt, varken som singel eller par.
Vinprovning (1p) - Ja, de gillar ja. Borde göra det oftate.
Danskurs (1p) - Följde nog med mor och far på buggkurs någon gång när jag va liten.
Partaja till gamla 70-talhits (1p) - Älskar 70-talshits. Född i helt fel årtionde.
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) -De har hänt men inte vanligtvis.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Inte dagligen men efter några heldagar med Moa så..
Soffan hemma före krogen med bästa kompisarna (1p) - Lite kluven, båda har sin charm.
Spela Bingolotto (1p) - Händer ett par gånger om året i ren tristess.
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p)
- VA? NÄ! Han får hålla sig till snickeriet.
Ha höftproblem (1p)
- Nä, här behövs inga reservdelar.
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p)
- Ser det inte ens på TV.
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Skratta. Älskar när jag får säga: Dagens ungdomar..

0-15 p
"INTE gammal"16-25 p " börjar barka ditåt?"
Över 25 p "Nu är du där"


Tänker inte ens räkna ihop det.. TANT!


image109


Dock så har jag en sån där dag när jag känner mig otroligt ensam.
Borde inte vara så idag men så är det...
Idag saknar jag närheten.
Jag saknar att få en kram när jag kommer hem efter jobbet, saknar att sitta lutad mot någon i soffan och se på 2 and a half men, saknar att sova på någons axel och vakna med ett leende på läpparna för att sedan vända mig om och se att han ligger kvar.
Tidigare har sådant varit en självklarhet.. nästan.

Kommentarer
Postat av: W

Haha 10 poäng. Borde även få lite avdrag för bortsupet ICA-kort. =P

2007-12-18 @ 16:48:25
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Fredrik i gbg

ha ha ha...jag e gubbe....attans oxå.....

En dag e det även din lyckodag och från den dagen ska du aldrig mer behöva känna dig ensam.

Kram på dig vännen!

2007-12-18 @ 21:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0