En bra start.. var ska detta sluta?

Vaknade i morse av att Moa satte sig på min mage och sa "gung-gung" och log stort.
Kan kan inte vakna på bättre sätt.
Vi låg och myste i sängen en stund idag.. det brukar vi inte göra men jag orkade inte stressa idag.
Efter en liten stund hoppade vi i duschen och sedan bar det av till dagis.image77
SNÖ!
Det hade snöat inatt, grävde fram bilen och backade ut från parkeringen...
Då hör jag Moa i baksätet.. -SNÖ!
Attans va det går fort, va hon lär sig nya ord hela tiden.
Man blir full-i-skratt när man hör henne säga orden så spontant,
precis som hon precis kom på att det heter just så.
När jag sitter där som bäst och småskrattar stannar bilen.
Provar starta den igen.. den tänder inte ens.. suck!
VA? INTE NU? Vi som är sena idag pga mys i sängen..
Upp med huven och kikar.. första tanken va batterikontakten och det tror fanken att bilen bråkar.
Det var ingen vacker syn, undra när det kontrollerades sist...
Borstade av polerna ordentligt och provade att starta den igen. SOM EN KLOCKA!
Sånna här gånger tackar jag min far att han alltid låtit mig vara med.
Hade gubben levt idag hade han fått fixa sånna här saker men nu kan jag själv.
Kanske inte så kvinnligt men självständigt. Hade dock föredragit att ha en karl som kunde fixa sånt innan bilen stannar.
Moa va i tid på dagis ändå, och jag till jobbet.
Nu skall jag snart på affärsmöte så jag borde börja plocka ihop lite saker.
Skriver mera under dagen.. följer nog upp med lite bilder när jag kommer hem ikväll.
Insåg att det blivit lite av den varan den sista tiden. Dock inga bilder från morgonens haveri.. *ler*

_______________________________________________________________________________________

MAT!
_______________________________________________________________________________________

Idag har telefonerna ringt hela tiden. Både arbetstelefonen och den privata.
En massa kunder som ringt och gjort mig glad. Och en del vänner som ringt och pratat lite strunt.
Annelie ringde och det verkar som om hon verkligen kommer upp på Fredag.
Tyvärr va det inte bara jag som lockade *ler*
Ska bli så underbart att träffa henne, har inte sett henne sedan i somras och då tog vi en fika ute på Djurgår´n i Stockholm. Kliar när jag skriver det namnet.. allergisk mot Djurgården. Både när det gäller fotboll och hockey.
Skall iallafall bli jätteroligt att träffa henne igen, kanske gå ut och dricka lite drinkar och bara mysa.

Även S har ringt, han frågade om vi skulle ta en fika på Eclaire. image78
Det blev min lunch idag.
2 koppar kaffe och en grodbakelse. Min va dock finare än denna....
Vi surrade en massa om våra gemensamma bekanta och jobb.
Hann även fråga honom om han kunde kolla på min bil någon dag,
får la bjuda honom på lunch för besväret.
S är en bra vän, han ska jag hålla hårt i.

Fick även skratta åt hans far idag.
För att återberätta kort vad denna man gjort detta gång.
Tidigare iår utspelade sig ett gisslandrama på Alnö här i Sundsvall och polisen letade "kidnapparen" i skogarna på ön. Hundarna hade spårat fram till S´s hus och polisen tyckte S och hans far, som jobbade ute på gården, skulle gå in eller åka därifrån. "Kidnapparens" spår hade vänt 70 meter från huset och han kunde ju vara farlig.
Så hade S´s far svarat:
-Man ska ju dö någon dag och idag är det en fin dag, och utan att göra en min fortsatt skotta grus.
Jag tycker kommentaren är så klockren. Tycker verkligen om den gubben.

Nu ska jag fundera lite på dagens låt, börjar bli dags att lägga upp en sådan igen.
Ska bara fylla på min kaffekopp först.


image79


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0