Juldag blir annandag.. en underbar dag!

Jag och Moa vaknade runt 8:30 på morgonen och åt lite frukost.
Väntade in min kära bror och hans familj så vi kunde fira lilla jul.
Moa fick massor av julklappar och fixade tomten galant än en gång.

Efter tomten packade jag ihop och rullade mot stan igen, Moa skulle stanna hos sin mormor.
Plockade upp Fredde och skulle bara hem och kasta ut lite julklappar ur bilen innan vi skulle åka ner på stan.
På vägen ner mot stan hinner jag få ett sms "kaffe?". Självklart, vem kan säga Nej till kaffe.
Vi bestämde med jkaffesällskapet att vi skulle ses senare på Aveny.
Jag och Fredde åkte in till stan, betalade in oss på Aveny, åt på Max och for sedan på en av de trevligaste förfester jag varit på nykter.
Runt 21:30 kom nästa sms "CENSUR". Detta sms tänker jag inte skriva ut eftersom jag inte vill att alla skall veta vem denna man är. Mötte iallafall upp grabbarna på Aveny.
Träffade en massa roliga vänner och bekanta men jag njöt verkligen av mitt sällskap.

Fick träffa "barnen" i natt.
Fastnade för tösen redan innan vi sågs. Hon gillar motorer vilket även jag gjort sedan jag var liten och Moa likadan. Just nu är ju Moa inne i sin "traktorpriod". Blev inte så mycket pratat med henne igår men hoppas väl på att få träffa henne fler gånger.
Grabben därimot har jag pratat med en hel del och han verkar go och klok för sin ålder.
Det märks hur mycket deras far älskar dem. Han pratar om dem hela tiden. XX dit och YY hit.
Tycker dom verkar helt underbara båda två.

Sjöng och trallade hela vägen upp till jämtland när jag skulle hämta Moa idag.
Jag mår bättre än jag förtjänar just nu. Är det meningen att jag skall ha sån tur att detta är rätt?
Vi får la se. Lugnt och sansat så ordnar det sig säkert.


 
23:31

Hemma efter en kort sväng till "honom". Han har gott kaffe och jag fick träffa hans dotter igen.
Hon verkar otroligt mogen för sin ålder och har god hand med Moa. Dom har busat så Moa tjutit av skratt.
Nu ligger Moa här i sängen bredvid mig och sover gott i våra nya sängkläder. Ska se om jag kan lägga upp en bild på det i morgon kanske.
Hon är så söt där hon ligger ihopkrupen under täcket med lilltutten i munnen.
Känns som vad som helst kan hända just nu men ingenting skulle bita på mitt glada humör.

Nu skall här sovas.

GOD NATT!




J: Saknar dig lite nu när du är i Thailand. Du hinner missa en massa smaskiga detaljer innan du kommer tillbaka till jobbet igen. 
Idag: - 5 grader och solsken i de norrlänska skogarna. 

 

image128image129

På kortet till vänster: Moa äter upp julgransgodiset.
På kortet till höger: Moa och Mormor har fått paket av tomten, Moa vill hålla i allihopa samtidigt.


image130

På kortet till vänster: Moa kramar Tomten, ser lite förskräkt ut men det gick bra.


image132

Busar med kusin i resesängen.


image133

Moa och kusinen åker pulka.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0