Minnesstund..

image57
Idag började arbetsdagen med en minnesstund för en kollega.
Jag har inte haft någon kontakt med denna man egentligen,
har väl sprungit på honom på kontoret men inte mer.
Dock så vet jag vem det är och ville vara med på minnesstunden
för att hedra honom och visa mitt stöd för övriga sörjande.

Minnesstunden var otroligt fin, inte så formell men ändå väldigt
rörande. Även om jag inte kände människan som gått bort
kände man medkänsla med hans vänner och familj.

Det pratades en del om stöd för hans familj.
Att det är en självklarhet att man fortsätter höra av sig.
Jag minns själv va många av mina vänner som backade när
min far gick bort. Istället för att ringa och bara fråga hur jag mådde,
höll de sig borta i rädsla att göra mig mer ledsen.
Ett stöd är alltid ett stöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0