An Inconvenient Truth och resten av dagen.

image44


Den bästa dagen på länge! Åtminstonde den roligaste..

Hörde en ganska intressant sak.
På radion säger dom att en 23-årig man har blivit skjuten.
I Bispgården????
Jag har hört det från 2 olika håll imorse, från en vän och
en arbetskamrat.. och nu hörde även jag att dom sa det.
Problemet i hela historien är att det är Biskopsgården
dom menar.
För mig är det ganska roligt eftersom jag bott på båda ställerna,
Bispgården i Jämtland och Biskopsgården på Hisingen i Göteborg.
Inte riktigt samma ställe.
Bispgården är nog den lugnaste platsen på jorden, medans
Biskopsgården är helvetet själv. Där skjuts det folk var och varannan dag.
Det va ingen liten miss dom gjorde.

För er som inte riktigt kan placera Bispgården,
det ligger vägg i vägg med Hammarstrand.
Tv-programmet Allt för byn.
Då kanske ni får en liten bild om hur små och "snälla" vi är.

För er som inte kan placera Biskopsgården.. Göteborg.. Hisingen... Getto..skottlossning dagligen.
Ca 85 mil mellan de båda ställerna.


***********************************************************************************************************

Sitter och småkikar på den bästa dolumentären som någonsin gjorts.
Har har nog sett den 10 ggr.
Al Gore - An Inconvenient Truth
Hans jobb i ämnet gjorde att han fick en Oskar och även Nobels Fredspris.
Han är även pappa till Earth in the Balance och medverkande i megamusikgalan Live Earth .

image45

Filmen / dokumentäören handlar om den globala uppvärmningen av jorden.
Vilket är ett ämne som ligger mig mycket varmt om hjärtat.
Det kanske låter skittråkigt men se filmen och du kommer förstå vad jag menar.
Överdoser av koldioxid är ett dödligt hot mor planetens hälsa.
Filmen bygger på en presentaion som Al Gore hållit runt om i världen. Man får följa hans powerpoint presentation med inlägg av små snuttar från hans tal och bilder från hur världen har förändrats de sista åren.
Den gör mig livrädd!!

För er som inte vet gick jag en stund i skolan nu i höst innan jag hoppade av och började här på jobbet.
Denna utbildning valde jag just för att förbättra våra energisystem. Drifttekniker - kraft/värme.

Hur många av er trodde att jag va en sån djuping??
Jag älskar som de flesta vet nyheter och har ett otroligt behov av ny kunskap.
Kan lite om det mesta *ler*





 
***********************************************************************************************************

Ska strax ut och springa och göra mig av med dagens funderingar..
Har haft ett ganska långt samtal med en bekant / vän ang förhållanden och insett att jag tydligen är en av få som inte tycker man skall leka med folk bara för att de känns bra just då.

Jag har svårt att fasta för folk, oftast brukar folk få kämpa sig in i mitt liv.
Kanske inte lika känslokall som förr men jag kelar inte med någon i önödan.
Någon bara för kvällen är inte min stil.

Tackar en annan vän från Göteborg för det söta mailet ja fick idag.
Du är en av de bästa vänner man kan önska sig!!
"Möjligen är du ingen ängel och ska någon förvara dina vingar så är det jag tills du behöver dom igen för i mina ögon är du alltid en ängel hjärtat."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0