På väg mot toppen.. (071117)


image1

Dagens bloggande här handlar helt enkelt om dagens träning.
Jo, dra på trissor, ja tänkte trotsa läkarna och börja träna igen.
Sakta men säkert har jag kommit ur sängen och klockan är halv nio.
Tänkte knyta på mig skorna, dra mössan över huvet och ta en joggingtur med Ymot i skogen.
Både han och jag behöver komma igång igen.

Orsaken till denna panik att träna är ärligt talat hjärtat.
Kände av mitt hjärtfel häromdagen när jag skulle gå nerför trappan.
Högg till så jag höll på att tappa Moa. Var tvungen att sätta mig ner och hämta krafterna i ett par minuter innan jag kunde fortsätta. Jag vägrar få nya tabletter eftersom de gjorde att jag inte orkade någonting sist.
Så mot läkarnas vilja tänker jag göra det som känns bäst. Träna!

Jag och Ymot skall bli samma team som förr.

Då va man tillbaka efter 45 minuters tokträning.
Både jag och Ymot pustar ut, lilgrabben somnade direkt. LATA HUND!!
Ska slappa en stund, äta frukost innan ja ska på stan senare idag.
Ska äta lunch med den trevliga själen som nämnts tidigare i bloggen.

Började med att jogga ett par kilometer, både ja och Ymot behöver få upp värmen.
Lika frusna båda 2.
Sedan fick Ymisen träna lite spår och kamp. Märks att han kommer ihåg mycket sedan han tränades i Göteborg.
Är så stolt över grabben!!
Sedan körde vi intervallträning vilket både jag och Ymot tycker är otroligt roligt.
Han biter mig i benen när jag tränar. Han ser det som en kamp medans jag får lite mer motstånd.

Känner att detta är nått vi ska fortsätta med. Ymisen behöver tränas och jag behöver få tillbaka mitt intresse och gå upp lite i vikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0