Det där med förhållanden...

Jag och Alex pratade förhållanden inatt, vet inte hur mycket hon minns.. *ler*
Detta ämne kom upp flera gånger under dagen med olika personer.

De flesta är överens om att man skall lita på varandra, vissa tycker det är OK med vänner av det motsatta könet, andra inte. Man förändras i alla förhållanden mer eller mindre.
Vissa blir mer instängda och uppslukade av sin partner medans andra fortfarande umgås mycket med vänner och bekanta på varsitt håll.
Alex och jag diskuterade förhållanden som endast går ut på sex och förhållanden där man kan se en framtid.
Varför finns det så många val i ett förhållande?

Själv tycker jag att det är helt ok med manliga och kvinnliga vänner bara man är ärlig hela vägen.
Viktigast för mig är att man vågar ha sitt eget liv även fast man lever tillsammans med någon. Att inte den ena partnern kväver den andra.
Lojalitet och trygghet är också viktigt. Det skall inte spela någon roll om min partner är på finlandskryssning med hela playboymansion, jag skall ändå kunna lite på honom och känna mig trygg i vårt förhållande.
Jag har tidigare startat ett förhållande med en distans på 350 mil och det går... det går.

Dock så har jag fått väldigt svårt att bli kär. Efter de sista åren tillsammans med min fd partner har jag svårt att släppa den där sans och balansen för att låta mig själv ryckas med av känslorna.
Tycker om och TYCKER OM har fått olika innebörd för mig, jag kan tycka om någon länge innan jag blir kär i väntan på att älska någon.

Fick jag egenligen fram nått av detta,
ALEX, Förstår du vad jag vill ha fram? (Det är lite riktat till dig gumman min)


Kommentarer
Postat av: alex

Du kan ta det lugnt jag minns, var inte så onykter när ja kom hem. Jag förstår vad du menar i det du skriver.

2008-04-06 @ 11:50:02
URL: http://LarssonAlex.blogg.se
Postat av: Annelie

Känner så väl igen mig i det du skriver...
Det är bara att inse att släpper man på känslorna får man skit o gör man det inte får man skit ändå...

2008-04-06 @ 13:36:15
Postat av: Rebecca

Förhållanden är verkligen komplicerade.. Men så länge man vet vad man vill ha ut av det, så vet man också vad man söker efter. Du kommer nog bli kär tids nog :)

2008-04-06 @ 20:17:35
URL: http://glooria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0