Mobbning..

image351



Eftersom jag lusläser nyheterna i olika tidningar så har jag insett att mobbning fortfarande är ett väldigt angeläget ämne i nyhetsvärlden, vilket jag tycker är bra.
Jag har själv aldrig mobbats eller mobbat. Jag har alltid varit så pass stark att jag stått för den jag är och vågat gå mellan när jag sett att någon blivit illa behandlad. Visst att andra människor sårat mig men jag har aldrig låtit det ändra min personlighet. 

Jag känner en människa väldigt väl som utsatts för mobbning på en ganska hög nivå.
Han blev mobbad under hela grundskolan, slagen, misshandlad, retad.. det mesta man kan komma på att barn kan göra mot varandra. Detta satte sina spår i denna människas liv.
Idag har vi ingen bra kontakt, idag talas vi vid på telefon någon gång i veckan men bara om allmänna saker.
Under vårt liv tillsammans visade han mig vad mobbing kan göra mot en människa och detta gjorde att jag en dag inte klarade av att ha honom nära mig längre. Han tror inte på sig själv, litar inte på sina egna känslor, söker bekräftelse hos andra och såg inte felet i att göra andra människor illa. Det var ju det liv han levt.

Jag har aldrig kunnat sätta mig in i hans situation men alltid stöttat och funnits där under tiden tillsammans, jag hoppas verkligen han har någon som gör detsamma för honom idag.
Jag hoppas för allt i världen att jag lyckas uppfostra vår gemensamma dotter att bli stark och tro på dig själv, att hon alltid vet att vilka fel hon än gör så är det aldrig försent att rätta till dem.
Så länge man är stolt och nöjd över det man gör och åstadkommer så tror jag att man kan skilja på rätt och fel.
Alla gör vi fel, men glöm då inte att säga förlåt!

Kommentarer
Postat av: LinnéaK

Oj vad roligt :) Tack..
Nej jag splear in hemma.. Önskar att jag hade tillgång till nån studio.. Men men, detta får funka sålänge :)
Ha en bra dag!

2008-04-10 @ 09:55:02
URL: http://LiinneaK.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0