Sovit med Hulken..

Den där överskriften får ni tolka som ni vill men så var det. Inte alla som får dela säng med honom en hel natt.

Idag började morgonen helt OK, även fast det finns en massa tankar i bakhuvudet.
Det klär mig inte att reagera som jag gör och det håller mig inte ung.
Någonstans finns hoppet om att det kommer ordna sig, för ska jag vara ärlig är det precis det jag vill.
Känns konstigt att kunna säga så efter en sån kort tid. Jag tror på det här!

Lämningen på dagis idag var nog en av de roligaste jag varit med om.
La märke till Fred Perry-skorna som stod innanför dörren. Jaha, han är här och lämnar.
Går in och ser att ägaren till skorna precis håller på att lämna sin dotter. Finns något bekant över denna man men jag har under de månader vi delat dagis inte kunnat sätta fingret på vad. Kan det bara vara utseendet som faller mig i smaken?
Mojjan sträcker sig efter Annie och vi busar en stund innan vi vinkar Hejdå.
Jag går ut och tar på mig skorna och mannen med skorna går ett par meter framför mig ute på gården, talandes i telefonen. Vid grinden vänder han sig om och säger.

-Är det inte L?
-Jo?????? Vet jag vem detta är, hur vet han vad jag heter. Så full har jag aldrig varit att jag tappat ett ansikte.
-Känner du inte igen mig?
-Nä, borde jag göra det? Vem är det här. Jag har alltså träffat honom förr? Fredde, hur full var jag den kvällen egentligen? Inte så full! Nä jag borde känna igen honom om jag träffat honom där. Kan det vara genom jobbet?
-Det är Tommy!
Tommy? Tommy? Tommy? Känner jag någon Tommy? Kan det vara han som lagade bilen.. NÄ! Hatar sånt här..
-Tommy S.
-Nä men HEJ! Dig har jag inte sett på 10-12 år. Jag vet vem han är!! HAHA! In you´re face! Jag kom på det! Jag kom på det! Efter att han sagt sitt efternamn...


Det visade sig att det var Tommy, min första pojkväns lillebror. Jag har inte sett honom sedan jag lämnade Robert den där sommaren för 11 år sedan. Han bor tydligen med sin flickvän och deras dotter i stan och har samma dagis som oss så honom får jag nog se mer av. SKITKUL!


Fick även en snäll kommentar av pappa PUCKO när jag kom till jobbet.
Tack för att du märkte det! Han har just nu åkt på kundbesök till Härnösand och jag vänder papper.
Skall snart ringa lite kunder för att dra in lite fler påskrivna offerter men något distraherar mig idag.
Släppte jag garden för snabbt? Skulle jag skyddat mig tills det var klart?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0