Romantik

Jag satt och läste igenom världens bästa Trileias blogg.
Hon hade skrivit om romantiska filmer.
Pappa PUCKO lärde mig att uppskatta romantiska filmer, gärna kommedier.
Har blivit ett par såna de senaste veckorna när man skall sova.
Senast såg jag PS. I love you.
Jag brukar inte gråta till film men till den forsade tårarna som om de öppnat dammluckorna fullt ut i Hammarforsen.

Men vad tycker jag är romantiskt då, vad uppskattar jag i ett förhållande?
Jag är nog inte så romantisk av mig egentligen.
Visst tycker jag om att få blommor eller en liten present men jag har insett att kortet som oftast följt med de blommor och presenter jag fått och de ord som skrivits ner på kortet har värmt mest.
Romantik för mig kan vara att komma hem efter jobbet och maten är klar, en puss på kinden innan respektive åker till jobbet, att repektive hyrt en väl vald film och planerat en myskväll i soffan.
För mig behöver det inte vara så stort.
Måste dock säga att Södra bergets pool med glass och klar stjärnhimmel en kall vinternatt är nog svårt att klå.
Har blivit lovad att detta skall ske igen och det lär jag aldrig glömma.
Det jag njuter av mest i ett förhållande är att få somna i någons armar och känna tryggheten att denna människa finns där för mig vad som än händer.

Är det så ni har det därute?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0