Hitta Nemo, skrämmande?

Mojjo fick se Hitta Nemo för första gången idag och lite då och då hördes en orolig röst från sovrummet.
-Mamma.....
-Mamma..... kom......
När jag kom in dit första gången satt Mojjo med tårar i ögonen och kraxade tyst fram.
-Mamma, dom tog Nemo.
Jag försökte förklara att Nemo snart får komma hem igen. Men hur ska man få en 3-åring att förstå de när Nemos pappa förtvivlat skriker efter Nemo och jagar båten. Detta kanske inte va någon bra film att visa för Mojjo.
Men jag trodde hon skulle gilla fiskarna.
Frågade henne redan här om vi skulle byta till Tingeling men Nej då, hon skulle se Nemo.
Efter ca 2 minuter hör jag den där lilla rösten igen.
-Mamma.... mamma... kom nu..
Jag går tillbaka in i sovrummet och Mojjo sitter upp i sin säng med stora ögon.
Ser hur de ligger 2 måsar och flyter på vattnet och hur de bubblar under den ena. Skrattar lite gott eftersom jag börjar förstå hur Mojjo uppfattar det här.
Än en gång lägger sig Mojjo ner och ser lugnt vidare på filmen. Trodde jag ja..
-Mamma... mamma... kom då..
Denna gång höll Nemos pappa och Doris på att fastna under ett gammalt vrak.
Här insåg jag att detta aldrig kommer att gå. Slog av filmen och la mig med henne istället.
Ingen Hitta Nemo för Mojjo på ett tag nu. Nu håller vi oss till Tingeling och Aristocats.




Kommentarer
Postat av: mormor

Hon älskar ju Dora

2008-12-27 @ 08:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0