Mammas ögonstens öga..



Nu ligger jag och Mojjan i sängen och myser. Mojjo är lite ledsen idag vilket jag kan förstå.
Kan tänka mig att det spänner lite runt ögat idag. Ser ut som jag har slagit henne med stekpannan eller nått annat köksredskap, typ en visp eller ugnsplåt.
Hon är iallafall glad i övrigt, pratar om Bonus (hunden som bet henne) hela tiden. Skönt att hon inte är rädd för honom.

Låg vaken länge inatt och funderade på om jag var en dålig mamma pga det som hände henne.
Jag vet att jag inte är det men det är ändå den tanken som dyker upp i huvudet när hon gör illa sig.
Sedan kom tankarna på vad som kunde ha hänt om jag inte hunnit flytta henne tillräckligt snabbt, hade han bitit henne ordentligt då? Det tror jag iofs inte eftersom det bara var en markering. Men rädd blit man iallafall.

Nu ska jag gå och titta på Mojjo som sitter på toaletten och ropar.
-Mamma titta! stoooor bajs.
Ni kan ju gissa va hon gör.

Kommentarer
Postat av: Mel@

Hemsk de där

Min Tulle blev bbiten när han va 1 år, dock va de inte en markering utan en flygförbannad Cocker...



skönt att de gick bra..

Och duu.... Du är en TOPPEN mamma..

tro inget annat... =)



2008-12-01 @ 19:07:52
URL: http://skjutenskata.blogg.se/
Postat av: bgn

Att hon pratar mycket om hunden kan vara hennes sätt att bearbeta rädslan. Så det är jättebra att prata om det som hände.

2008-12-01 @ 19:37:43
Postat av: bgn

Och du är en bra mamma, tvivla inte på det. Det ser jag ju med egna ögon.

2008-12-01 @ 19:39:26
Postat av: EFA

Det kan väl inte finnas nån som på står att du skulle vara en dålig mamma.

Isådana fall såg jag motsatsen i kväll.

2008-12-01 @ 22:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0