Dagens nyheter.

NYHET 1

Förra veckan fick Floridaforwarden Richard Zednik sin halspulsåder avskuren av sin lagkamrat under matchen mellan Buffalo Sabres och Florida Panthers. Olli Jokinens ena skridsko träffade Zedniks hals och skar upp ett djupt sår.
Jag och pappa PUCKO såg detta på TV och har sedan dess undrat lite hur det gick för Zednik.
Idag när jag kollade in nättidningarna fick jag mitt svar.

Zednik klarade sig och var vid medvetande under hela förhoppet.
Han miste dock närmare 2,5 l blod innan de fick stop på blodflödet. Han säger till tidningen att han sagt åt läkarna att inte trycka så hårt eftersom han fick svårt att andas. Lite ironi är det allt.
Han kommer bli helt återställd enligt läkarna.

Snacka om änglavakt!




NYHET 2

I aftonbladet idag står det om Alicia, 6 år, som troligen blivit bortrövad av sin far.
För 8 månader sedan vinkade mamman av sin dotter som skulle åka på en 2 veckors semester med sin far.
Efter ca 1  vecka hörde faderns advokat av sig och sa att Alicia skulle stanna på obestämd tid hos sin far.
Hur kan man göra så mot ett barn? Det är inte modern jag tänker på först och främst utan flickan.
Vad ger det för bild när man blir "bortrövad" från sin mor? Skall man inte se till det bästa för barnet?
Enligt polisen har de rest till andra sidan jorden.image233
De reste in i Kambodja den nionde juni, sen slutar spåren helt.

Än en gång.
Hur kan man göra så mot sitt barn?


INTERPOLS EFTERLYSNING:
Alicia Elfversson, född 17 januari 2002.
Försvann den 4 juni 2007 vid 5 års ålder.
1,10 meter lång, blå ögon och blont hår.
l Alicia har ett antennliknande födelsemärke vid vänster öra.
Vet du något om försvinnandet eller har du sett Alicia -
hör av dig till polisen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0