Idag är det fredag den 13 i min värld.

Idag krånglar det bara. Har varit i kontakt med IT-avdelningen nu eftersom jag inte kan skriva ut mina offerter eller annat viktigt som har med jobbet att göra. Dock så kan jag skriva ut blanka A4 och andra egenritade krusiduller.
SKITDATOR! Allt krånglar ju sedan jag flyttade in på mitt kontor.
Igår Ikea-möblerna, Idag datorn..
Inte nog med det. För 15 minuter sedan skulle jag gå ut och hämta de där underbara guldet jag hade lagt i handskfacket igår. Det som alltid kan få en fröken S glad. Det som alltid får mig att sväva på rosa moln...
Choklad.
Trippade glatt nedför trappan till källaren, ut genom de 3 dörrarna man måste passera för att komma ut på parkeringen där min bil står. När den sista dörren går igen bakom mig kommer jag på att jag inte har med mig ID-kortet. ID-kort = passerkort.
Hämtar min choklad, tar en tugga och hitter känna känslan, det ordnar sig!
Skönt! Men den försvinner lika snabt som min dubbelnougat smälter i munnen.
Får gå runt hela parkeringen för att komma till huvudentrén, där får jag vänta en stund tills en kollega släpper in mig. KALLT!
Skyndar mig in på mitt varma kontor, Min skärm är blå... va? AHA! Fjärrsupport kallas de.
Nu har dom äntligen fixat så jag kan jobba hemifrån! TACK! Då kan jag kanske skriva ut mina offerter hemma i helgen.
Så nu sitter jag här med choklad upp till öronen.
En kopp varm choklad, en bit dubbelnougat som jag inte ätit upp ännu, en oöppnad japp och en oöppnad coco.
3 stycken för 22 kr. Sådant gillar vi!

image260

Kommentarer
Postat av: Alex

Choklad nörd:D

2008-02-29 @ 11:53:47
URL: http://LarssonAlex.blogg.se
Postat av: Alex

hahha det är juh en logisk förklaring till de vita prickarna..

2008-02-29 @ 12:14:39
URL: http://LarssonAlex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0