Idag blir det fjällen...

Idag efter jobbet åker vi till fjällen, närmare bestämt Bruksvallarna.
Vi pratade lite om bilresan och Damen så kallad har förklarat den så underbart bra i sin blogg:

Efter en 45-90  min i bilen kommer någon säga.
Någon nr1: jag är hungrig
Någon nr2: Jag måste pinka.
någon nr3: Jag är godissugen
Någon nr4: Gasss goodiis.  vet inte riktigt hur denna dam utalar det hela  men ni kan juh tänka er en 2 åring.
Någon nr5: Men vi Åkte juh just hemmifrån, men visserligen måste du (menar till någon nr2) ha pinkat innan vi for? och någon nr 1 du får vänta för vi ska äta i ..... och det är om en halvtimme (i hans egna lillavärld för oss andra en timme) och du köpte juh en stor godispåse på preem, inte har du, någon nr1 och någon nr4 redan ätit upp den!?


Pappa PUCKO försökte starkt med övertygelsen att vi skulle ha en godisfri helg.
Både jag och damen så kallad tittade kallt på honom, tittade sedan på varandra och skakade på huvudet.
Hon och jag utan godis?? ALDRIG!!
Tror pappa PUCKO har börjat inse vilka små godisråttor jag och hans dotter är.

Min förklaring av resan:

Damen så kallad - Tralla la la la... tralla la la la... (Hon kommer troligtvis vara på kanonhumör för att hon vet att hon kommer kunna reta sin bror i ca 2-3 timmar i bilen.)
PIP, damen så kallad får sms.
PP - Men "Damen så kallad" HÅLL KÄFTEN! (Har hört detta ett par gånger)
Pappa PUCKO - MEN SLUTA NU! Kan ni försöka vara vänner den här helgen.
Damen så kallad - Men vi är alltid vänner, eller hur P? (Han kallas bara P hemma.)
PP - Pappa, PAPPA! Varför fick jag inte ta med mig min snowracer? Jag ska köra skoter när vi kommer fram!
Pappa PUCKO - MEN P! Du är har inget körkort och du är för liten. Sluta nu!
Damen så kallad - Pappa, PAPPA, "Hans riktiga namn"! (För då lyssnar han) Vilken dag skall vi åka skidor?
PIP, Damen så kallad får sms.
Pappa PUCKO - Imorgon kanske... (Han börjar redan låta less.)
Damen så kallad - Vi måste stanna och köpa godis..
Pappa PUCKO - Vi tar det när vi skall äta i .... de är bara 30 minuter dit. (Måste hålla med hans dotter om att han är tidsoptimist, vi andra VET att det tar ca 1 timma)
JAG - VÄNTA? Vadå vänta?! Vi vill ha godis nu!
Mojjan - Odis...
Pappa PUCKO - Ni är hopplösa..
PIP, Damen så kallad får sms.

Så här kommer hela resan låta med lite ändring på vad vi vill ha just för stunden.
Jag och Damen så kallad vet att det kommer bli vi som får som vi vill.
Hon kan manipulera sin far och med lite gemensam hjälp kan vi få precis vad som helst.
Tycker verkligen om detta familj. Konstant kaos!


Kommentarer
Postat av: Alex

Hahah jag kan inget annat än skratta åt de du har skrivit, det kommer bli mycket liknade men en del små fel. jag kommer inte reta min bror utan han kommer bli sur över att han itne får låna min dator o se film.. Menmen:D Nu ska klantiga ja söka min mössa som ja slarvar bort.. Eller så är den hos mamma.hahha vilken tid tänker ni sluta jobba för dagen då?

2008-02-21 @ 11:46:23
URL: http://LarssonAlex.blogg.se
Postat av: Alex

Har ingen anning, men snart borde de vara. vid 2 kanske?

2008-02-21 @ 12:46:20
URL: http://LarssonAlex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0