Skottår

Idag är det skottdagen, men andra ord har vi en extra dag iår.
Och jag som brukar gnälla när man skall ställa om klockan och måste jobba en hel timma extra. Suck!
Tur att jag inte kom på det förrän jag kom hem till familjen PUCKO.

Jag minns när dom flyttade skottdagen från den 24 till den 29 februari. Jag måste ha varit typ 6-7 år då.
Idag får vi kvinnor fria till våra män, och minns jag inte helt fel får dom inte säga nej.
Kanske man skall fria till pappa PUCKO ikväll? NÄ! ICKE! ABSOLUT INTE!
Jag skall aldrig gifta mig igen!
Men tanken är ju god att männen fick 365 dagar och vi 1. Det är jämnställdhet de!

Nu kom pappa PUCKO hem med kinamaten som damen så kallad beställt idag.
Helt underbart! TACK ALEX!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0