Den perfekta mannen..

Pratade med en väninna tidigare idag och vi började diskutera hur vi vill att våra män skall vara.
Jag är otroligt glad och nöjd med hur "min" man/farbror/gubbe är, han kanske är den perfekta mannen after all?

1. Ett första gott tecken är komplimanger. Vare sig det är på krogen, jobbet eller på stan så är en genomtänkt komplimang alltid välkommen. Tar än en gång upp mitt exempel på vad man inte skall göra:

Tänk er krogen, mörkt och halvmycket folk.
Där kommer han fram och ler mot dig och säger.
-Du har så vackra ögon!
VA?!! Hur har han hunnit se mina ögon där han stått 3 meter längre bort vid bardisken, vänd mot bartendern.
Den är inte genomtänkt!!
Kan ärligt erkänna att jag gav ut telefonnumret en gång till en kille i samma sits men han öppnade med.
-Dig skulle jag vilja vakna bredvid imorgon.

2. Nästa goda tecken är om han får dig att skratta. HA HA HA! Vem vill inte ha roligt tillsammans med sin dejt / pojkvän/ kommande sambo eller man. Varför inte slå ihop punkt 1 och 2, en rolig komplimang kanske?!
-Om du vaknar bredvid mig i morgon kanske jag kan få se om du har vackra ögon?

3. Nr 1 och 2 tillsammans skapar ofta nr 3. En chamig man. Han har "det där". Han får dig att må bra bara genom att öppna munnen, han säger rätt saker på rätt plats.

4. Han skall kunna diskutera, den perfekta mannen skall både kunna ge och ta, ge komplimanger och ta komplimanger, ge råd och ta råd. Föra en diskution utifrån bådas synsätt. Kunna kompromissa!!!!

5. Överraska. De kanske inte är rätt ord, kanske skulle skriva, få dig att känna dig omtyckt.
Behöver inte vara blommor och presenter, kan lika gärna vara ett sött sms, en hemmagjord middag eller bara ett väl valt ord.

6. Han skall veta vad han vill. Ha mål i livet och sikta högt. Han skall inte alltid fråga -Vad vill du äta idag?
Någon gång ibland är charmigt men det är underbart med en man som tar för sig... med respekt.

7. I mitt fall är denna punkt väldigt viktig. Han skall vara intellektuell. Jag skall kunna prata med honom om världsliga saker, inte bara bilar, tv-spel och andra "manliga" prylar.

8. Nu börjar vi komma till den nivån när den intellektuella biten inte behövs. Det är nu ni kvinnliga läsare känner hur det drar lite i mungipan och det där lilla leendet kryper fram. Vi börjar lugnt...
Han skall vara mån om sitt utseende. Ingen vill ha en man som inte duschat på 1 vecka, borstar tänderna var 3:dje dag och går i samma strumpor 4 av veckans 7 dagar.
Visst att de kan det vara sexigt med att lukta verkstad eller annat arbetsmässigt på vardagarna men jag vill gärna känna den där doften av ren man också. Han behöver inte de ut som Bruce Willis, även om jag föredragit de.

9. Han skall kunna ge trygghet. Detta är ett ord som innefattar mycket. Hans ord och hans handlingar skall få mig att känna mig trygg i vårt förhållande och i hans närhet. En kram skall få mig att våga visa vem jag egentligen är. Jag skall våga gråta och veta att han ser det, våga visa min rädsla utan att känna mig blottad.

10. Han skall kunna förföra. Detta både utanför och i sängkammaren. Denna punkt kan vara något som måste växa fram medans andra har det direkt. Den perfekta mannen skall kunna förföra med blicken, titta på mig och jag skall vilja ha just honom redan då. Den perfekta mannen tar i dig när han går förbi dig i hallen och du känner hur ilningarna går genom kroppen.
I sängkammaren skall han inte vara rädd att fråga vad du vill att han skall göra, men han skall inte heller vara rädd för att ta för sig. Alla är olika så han måste prova sig fram.

Eftersom min mamma och damen i fråga läser min blogg tänker jag inte drömma mig iväg på punkt 10.
Denna punkt får locka fram eran egen fantasi om hur ni vill att den perfekta mannen skall vara..
Men finns den perfekta mannen?


image202

Kommentarer
Postat av: Maria

Är du eller vet du någon annan som är bra på att teckna och måla?

2008-01-15 @ 12:18:54
URL: http://mariaholgersson.blogg.se
Postat av: Maria

tack för tipset=)

2008-01-15 @ 12:22:30
URL: http://mariaholgersson.blogg.se
Postat av: damen så kallas

hahaha.
Men ring du.

2008-01-15 @ 12:34:26
Postat av: Lari - Skånsk brandman i Norrland...

Intressant inlägg.. och jag måste väl säga så här gällande perfekt:

Perfekt går inte att avgöra genom olika egenskaper, jag tror att perfekt är en kombination av egenskaper, känsla och rätt person i rätt ögon...

Det som en person anser perfekt, är kanske inte alls perfekt i en annans ögon...

2008-01-15 @ 13:37:09
URL: http://webkocken.blogg.se
Postat av: H

Tack för komplimangen *ler*

2008-01-15 @ 16:39:02
Postat av: ÍL

Undrar hur den perfektakvinnan skall vara

2008-01-15 @ 20:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0