Mannen Myten Legenden.. MangeMyt!

Jag vet att jag bloggat om denna människa tidigare men tror jag tog bort det under sommaren när mitt liv var aningen kaotiskt. Fanns en del annat i det inlägget som inte längre är relevant.

Jag har länge lyssnat på MangeMyts musik och älskar hans snitsiga texter, denna människa är ett ordgeni.
Även om mycket är påhitt och ironi är texterna rörande och väldigt sanna i många fall.
Nu har även denna människa börjat blogga så jag har fått en ny TOPP 1-Blogg.
De sista halvåret har dessa låtar spelats mycket i bilen när jag glidit runt på mina kundmöten.
Inte alls min musikstil men texterna lockar och historien bakom denna människa imponerar på mig.
Eftersom jag arbetar inom den bransch jag gör får man ju höra en del.

Det roliga med allt detta idag, är att jag och en del av familjen PUCKO satt på en restaurang och åt i söndags när Mojjan fick ett utbrott och blev helt hopplös. SUCK!! Skitunge! Hon kastade besticken på golvet, lekte med maten och rätt som det va kastade hon iväg en gurkbit med en massa potatismos på killen som satt bakom henne.
ÅH! Torkade av hans svarta täckväst och utsäktade mig lite genant. Men är man mamma till ett odjur så är man.
Tyckte redan då att jag kände igen både röst och utseende på denna kille men eftersom man jobbar i publika miljöer är detta rätt vanligt. Men när ordet "fiffelfabrik" nämdes ramlade poletten ner.
De va MangeMyt!
Vi bytte några ord och sedan åkte jag och familjen PUCKO hem. Mojjan fick mot min vilja också följa med hem, hon var billig den kvällen.
I måndags jobbade jag i Östersund under dagen och fick ringa världens bästa Sara för att få hjälp med hämtning av Mojjan på dagis. Jag skulle inte hinna hem tills dagis stängde.
När jag väl skulle hämta Mojjan satt de på Saras jobb, en krog i stan, och åt.
Klev glatt in som jag alltid gör och vem sitter inte med min dotter om inte... MangeMyt!
Han och Sara känner tydligen varandra. Världen är liten!
Denna människa är i allafall en otroligt skön musiker som jag tycker ni skall kolla in.
På hans hemsida kan man lyssna på en del av hans låtar, behöver jag påpeka att jag kan alla.
www.mangemyt.com



Kommentarer
Postat av: damen så kallad

trevligt att den ramlade ner för dig som oss andra;D hahha.

2008-01-23 @ 11:44:08
URL: http://mcgirl.blogg.se
Postat av: damen så kallad

Vilken sebylla vart det i cetrum då? den vid skolan? eller finns det fler?

2008-01-23 @ 14:41:43
URL: http://mcgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0