Nu blommar de..

Igår skulle jag och damen så kallad ha "pluggkväll". Hade som plan att vänta till hennes far och bror hade flytt fältet för att vi skulle kunna åka hem och äta en massa godis och plugga företagsekonomi.
Efter att vi varit och köpt 2 kg godis och rullade in på gården såg vi, som förväntat, att bilen fortfarande stor kvar på gården. Pappa PUCKO är ju inte känd för att passa tider som ni kanske märkt av lördagens middag.
Vi fnissade lite och klev innanför dörren. OJ! Där stor "herr B". Mitt umgänge med familjen PUCKO var nu avslöjat..
Ett lite fånigt leende på mig samt familjen PUCKO och ett stort JAG-HAR-KOMMIT-PÅ-ER-LEENDE på herr B.
Fick inte så många kommentarer när vi satt och drack kaffe tillsammans, vet inte vem av oss som faktiskt tyckte detta var mest roligt. Men jag och damen så kallad skrattade gott åt detta när resten av gänget lämnat huset.
TOKIGT!
Nu blev det plugga! Damen så kallad snappade snabbt upp hur det fungerade sedan rullade det på, sida för sida, uppgift efter uppgift. Efter 3 timmar av godisätande, Mojja-jagande och alldeles för mycket kaffe tog vi en paus.
Moa kastade vi i säng och så tittade vi lite på TV.
Precis när vi satte oss för att fortsätta plugga rullade BMW:n i på gården igen. Herrarna i familjen PUCKO var hemma igen.
Glömde nämna en rätt viktig detalj...
Under tiden dom var borta kastade vi ut den gamla barrande granen som torkat sönder för länge sedan.
Den där granen som stuckit mig varje gång jag gått förbi den, den där granen som hade mer kulor än barr kvar på sina grenar.
Detta va tydligen ett smart drag av oss, pappa PUCKO blev riktigt glad. Nu slapp han städa och dammsuga när han kom hem för det var redan gjort. Finns tyvärr bildbevis på att jag städat hos dem.
TACK DAMEN SÅ KALLAD! I fjällen är det jag som har med mig kameran.. HAHA!
Satt vaken en stund för att se på Tv innan jag la huvudet på kudden bredvid Mojjan och somnade.
ZZZZZZzzzzzzz......

Vaknade av att pappa PUCKOS väckare ringde imorse kl 05:00. TRÖTT!
Nu skulle herrn ut på äventyr igen. Pratade lite strunt med honom innan han gick ut genom dörren och jag hörde bilen lämna gården.
Precis när jag skulle somna igen hör jag Mojjan bakom mig..  - XX (Pappa PUCKOS namn).
Vi låg och pratade en stund om XX, damen så kallad och den ohängde brodern.
Vi trivs med dessa människor som 2 badankor i ett badkar.
I morgon har jag lovat de 2 små odjuren att jag och Mojjan skall komma dit och laga middag. Det ser vi fram emot.
Det mest imponerande med morgonen var att den ohängde brodern klev upp 06:30, detta har nog aldrig hänt tidigare. Kan det möjligtvis bero på att det fanns en hårig svart man i huset.. med svans?
Överlevde morgonen med hjälp av boken jag lånade av pappa PUCKO.
Liza Marklund - Livstid.

image198


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0