Stockholm - en sensuell stad.

På lördagmorgonen ringde väckaren 08:00. Då hade jag legat i badkaret i 1 timma och 20 minuter.
Vi skulle åka med tåget som lämnade Sundsvall kl. 10:11.
Hämtade damen så kallad och den ohängde brodern , från och med nu kommer han att kallas för PP, sedan bar det av mot tågstationen.
Pappa Pucko hade bokat om våra biljetter och lyckats få in oss på den tysta avdelningen. DUMT!
Hur får man 2 ungdomar på 14 och 16 att vara tysta?
Helgen har gett många roliga kommentarer som tex att Stockholm är en sensuell stad, damen så kallad menade sensationell stad. Damen så kallad har varit helt underbar att umgås med i helgen. Har skrattat så jag fått träningsvärk i magen. När vi i lördags skulle beställa bord på TGI Friday och försökte komma ihåg telefonnumret till restaurangen så tyckte damen att hon var jätteduktig som kom ihåg riktnumret.. 08.
JAHA! Har man 08 i Stockholm??!!!
Igår på tåget hem frågade hon sin far om han inte kunde köpa 1 timmes internet åt henne.
Pappa Pucko frågade om hon hade en femtilapp då hon snabbt svarade.
-Ja vänta, jag skall bara dra upp tröjan.
Skulle hon tjäna ihop pengarna på det sättet, på tåget??

Övriga helgen då?
Lördagen bestod av vandring på stan, lite mat på London och sedan en taxi till Heron City.
Otroligt roligt att se familjen PUCKO leka ordentligt. Tittade och analyserade.
Äntligen fick jag se att denna familj inte är perfekt, de tjaffsas och bråkas, skälls och gnälls även i denna familj.
TACK GODE GUD! Började bli lite orolig att de inte var från denna värld.
Väldigt nöjd med mitt analyserande och väldigt nöjd med mitt val att ta med just dom.
Tror även vi retade gallfeber på varenda taxichafför vi åkt med under helgen. Heliumballonger, bråk i baksätet, sexskämt och antydlingar hela tiden.
Kvällen avslutade jag och pappa PUCKO med ett glas vin och en cider i hotellbaren.

Söndagen startade vi med en ordenlig hotellfrukost. GOTT!
Efter det strök jag barnens kläder och vi fixade i ordning oss för galapremiären. Taxi till Rigoletto, men började på Waynes Coffe vägg i vägg. Ingen premiär utan att grunda med kaffe.
Filmen var otroligt bra och ungarna verkade riktigt nöjda. Pappa PUCKO tyckte iallafall att den var otroligt rolig. Han skrattade sig igenom filmen.
Efter en massa godis, popcorn, dricka och små mjukisekorrar lämnade vi Rigoletto för att ta oss med tåget hem till norrland igen.
Damen i fråga har hela helgen sagt att det är Stockholm som fördummat henne.
-I stockholm kanske jag inte är smart men i norrland är jag smartast.
Enligt hennes egen utsago skulle hon bli smart igen bara vi passerade Dalälven igen.
De va en tyst resa hem, alla var nog lika trötta och slitna efter en helg i huvudstaden.

Själv skulle jag vänt och åkt tillbaka ikväll eller i morgon men med nästan 40 graders feber känns det tryggare att vara hemma. Ska ju även till Luleå till helgen. PUST STÅNK OCH STÖN!



image215


Kommentarer
Postat av: damen så kallad

Jag hade faktist 50lappen, i byxfickan och med tröjan över så blev ja tvungne att dra upp den. HAHAH haru trott att vi har vare perfekta? Ojoj, vad haru fått för bild av oss? Har vi verkligen sköt oss exemplariskt sedan före jul?
och ja sa inte att ja var smartast i norrland bara bland dom smartaste, tror ja:D

2008-01-28 @ 12:02:25
Postat av: damen så kallad

Dom sover juh iallfall med ett leende på läppanra.

2008-01-28 @ 15:39:02
Postat av: damen så kallad

Dom sover juh iallfall med ett leende på läppanra.

2008-01-28 @ 15:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0