I jämtlands mörka skogar..

Nu är vi hos min mor, Mojjos mormor.
Vi har ätit lite mat, Mojjo har invigt sin nya baddräkt och vi har ätit glass och hallon.
Det här är sommar.

Tidigare idag var vi på Birsta City och handlade massor av presenter till mitt kusinsbarn Tilde och Tias son Theo.
Jag och Emilia myste tillsammans som vanligt, men det jobbiga är att hon blie så fruktansvärt ledsen när jag måste åka. Lilla gumman!

Om ett par timmar när jag orkat pallra mig ner mot stan igen skall jag svänga förbi Järkvissle och hälsa på gänget och lämna av presenterna till Tilde. Underbart att komma "hem" en stund även där.
I huset jag är nu känner jag mig inte hemma, det här är min mors hem, jag har aldrig bott här.
Men jag älskar att vara här, skönt att sitta på altanen och bara njuta av lugnet.
Men i Järkvissle känna de hemma, det va min fars hem och under ett par åt även mitt på helger och kvällar.

Ikväll får vi se om det blir lite vindrickande med Linéa eller om jag åker hem och sover, beror lite på tiden.
Men i morgon verkar dagen vara fullplanerad av en massa skoj, bad, shopping och senare på kvällen en sväng på stan med trevligt sällskap och goda drycker.

Men som vanligt lär jag väl sakna ihjäl mig efter Mojjo, även om det är skänt att få umgås med vännerna så är det Mojjo jag tänker på. Min lilla underbara dotter!!

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0