Nu blev de natten..

..häng den på storfoten!
..varför gör ni på dette vise?

Nu snöade jag in lite på Ronja Rövardotter, kan det bero på att jag och Mojjo har varit ute och åkt bil en stund, men ungen vill inte somna idag.  I bilen spelas just Astrid Lindgren-låtar, bla från Ronja.
Så pigg som hon är nu har hon nog aldrig varit, ändå har hon bara sovit en timme, övrig tid har det varit full rulle på henne.

Ligger här och sjunger för henne:
Vargen ylar i nattens skog,
han vill men kan inte sova..
Hungern river hans vargabuk,
och det är kallt i hans stova......


Den har jag trallat för henne sedan hon föddes, nästan varje kväll.
Hon ligger här bredvid mig och kråmar och krumbuktar..

Nu ska jag iallafall försöka få henne att somna och sedan se en film..
Minns dock inte vad den hette. Just nu slötittar jag dock på Hells kitchen, tycker han är så grym.. *fniss*

Väntar även på nattens sms.. HALLÅ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0