Vaken en timma redan..

Varför kan jag inte sova?
Fick Mojjo att vara vaken till nästan 11 igår så jag skulle få sova länge idag, men ICKE!
Mojjo vaknade för en stund sedan pga sina mardrömmar, hon gråter och skriker TIAS!
Tycker inte om att se min dotter såhär. Men nu har hon iallafall somnat om tätt tätt intill mig.
Jag njuter av varenda sekund!

Har hunnit fundera en del under natten på något som Mange skrev häromdagen när vi surrade på msn.
"Kontrollmänniskor är oftast kvinnoboxar" (läs gärna hans blogg, han är en klok man)
Jag tycker att de börjar bli en trend att slå sin partner, förnedra, hota och skrämma.
Yngre killar och även vissa män ser det som prestige att leka med tjejer.
Förnedera dem för att få sig ett skratt på tjejens bekostnad. Hota dem och skrämma dem för att få sin vilja igenom.
Och i värsta fall bli en kvinnoboxare.
Det där med lika rättigheter, skall inte de gälla i förhållanden med?
Dock så vet jag att det finns tjejer som gör detsamma, dock så är de inte i samma utsträckning.

Nä, nu skall jag sluta ögonen och drömma om svunna tider.
Få se om jag kan somna till Twi tickets to paradise, de skulle jag och Mojjo behöva nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0