Älskar min mamma!

bgn om Jag vet att du läser detta..:

Bra skrivit. Att låta barnen lära sig tycka om nya människor och kontakter gör att du ger ditt barn en större social kompetens. Att lära barn att inte tycka om, är att så ett frö till utanförskap som kanske även utvecklas till mobbing. Det är faktiskt så att ingen kan ta mamma och pappas plats i ett barns liv men låt barnet ha glädjen i att tycka om många.


TACK MAMMA!
Tänk att allt du lärt mig börjar ramla på plats nu.
Tack för att du fostrat mig till den jag blivit, jag kan ärligt säga att jag är stolt över den jag är idag.
Jag älskar dig mamma!


Hade en diskussion med Mojjos pappa ang detta i morse.
Han påpekar alltid att "moas nya pappa" skall göra si och så..
Det han efter hundratals diskussioner om samma ämne inte förstår är att det inte kommer någon ny "pappa" i Mojjos liv.
Kommer det in en människa på lång sikt i mitt liv blir det möjligen min pojkvän, min sambo osv, men ingen pappa så länge Mojjos pappa finns för henne, så även om bara på telefon.
Dock så kan barn göra egna val när de blir större och välja bort sin biologiska pappa av olika anledningar och kalla någon annan för pappa som de anser passar bättre in i deras liv.
Men det är jag som fostrar Mojjo idag och jag är väldigt tydlig med att pappa är PAPPA!
Detta är min syn när det kommer in nya människor i en "splittrad" familj.
Jag är 28 år och har inte planerat att leva ensam resten av mitt liv för att Mojjan inte skall få en "ny pappa".
Jag tänker heller inte bli någon "ny mamma" för någons barn, men jag kan älska dem och ta hand om dem ändå.
Jag ser alltid till barnens bästa, vare sig det är mina egna eller andras.
Vi vuxna kan ta hand om oss själva.. vissa av oss iallafall.


Kommentarer
Postat av: bgn

Man behöver inte älska alla människor, Men man måste acceptera att dom inte är som jag

2008-06-13 @ 10:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0