Att vakna bredvid Mojjo..

..är det absolut bästa jag vet.
Det första hon gjorde när hon vaknade var att hämta 2 festisar, en till mig och en till sig själv.
Hon är så otroligt snäll. Igår blev "mimmi" ledsen för att Mr.Niceguy köpt fel korv till henne på macken (Hon hade beställt en speciell korv), min lilla Mojjo gav bort sin korv utan gnäll och tog "mimmis" istället.
Dom här 2 tjejerna kommer så otroligt bra överens, dom tycker om varandra otroligt mycket.

Mojjo håller just nu på att fixa frukost. Är det nått fel på min 2-åring?
Hon var just nu och hämtade ett äpple, började plocka fram fil och flingor till vad hon kallar "Futtos".

Ja vad gjorde vi egentligen igår då?
Jag, Mojjo, Mr.Niceguy, hans barn, Mr.Niceguys mor med sällskap och sällskapets barn, Mr.Niceguys syster, hennes sambo och deras dotter , "tattueraren" och hans 2 barn var till Kälen och kikade på medeltidsmarknaden.
Marknaden i sig var absolut inget att imponeras över men det var mysigt att ligga i gräset och busa med barnen.
Av någon anledning blir jag alltid lite "lektant" när det finns barn i närheten. Helt plötsligt ligger jag i gräset, 1 meter från hästbajshögarna, och blir överöst av mini-T, Maxi och 3 okända smågrabbar.
Barn gör mig lycklig.
Mr.Niceguy handlade massor av saker till sina barn, svärt till mini-T, stenar och halsband till "mimmi".
Mojjo fick också ett svärd men det behövde ju jag när jag skulle fäktas mot Riddare mini-T och Riddare Maxi.

Efter fika i gräset och dans runt stången så begav vi oss mot Berga. Där samlades samma människor för att äta och dricka gott. Jag kommer så otroligt bra överens med allihopa så jag ångrar inte att jag följde med.
Fick snusa lite på Mr.Niceguys systerdotter, en liten skit på 3 månader.
Lite sugen på att skaffa en till blir jag just för stunden men när jag varvat ner från bebisruset är jag så nöjd och glad med Mojjo. Vi har ett sånt underbart liv tillsammans så egentligen behöver vi ingen annan. De övriga människorna i vårt liv är bara en otrolig bonus.
Barnen gjorde ett snabbdopp på kvällen innan vi åkte hem och det var tydligen inte så varmt som de hoppats på.
Ingen vågade doppa sig, inte ens mini.T som brukar vara som en fisk i vattnet.

Ymisen fick också lite påhälsning igår. Mr.Niceguys syster och sambo hade med sin hanhund och han skulle göra upp rangordningen med Ymisen. Tror Ymisen förlorade, man vad hade han förväntat sig mot en 10-åring. Själv är han ju bara 4.
Blir alltid diskussioner om min jycke bland folk som träffar honom. Ja, han är rätt stor, strax över 60 kg.
Han är skyddstränad och skyddar sin familj in i det sista om det krävs. Därav krävs det att jag har bra "pli" på min hund.
Det kanske ser tufft ut när jag brottar ner honom på backen och skäller på honom men det är vad som krävs för att jag skall behålla min roll som flockledare. I detta sällskap vad detta inte konstigt, det märktes att de var van stora hundar.
Som Mr.Niceguys syster sa.
-Jag hatar små hundar, de är inte hundar, så är det alltid ouppfostrade.
SANT! En liten hund måste du inte ha samma "pli" på som på en stor.
Vill inte den lilla gå så lyfter man upp den eller drar lite i kopplet så följer den med.
Om Ymisen vill gå så går han... han väger ju 10 kg mer än mig. Men här har han problemet att hans matte är så förbaskat tjurig!!

Pratade även med P och Alex igår, trodde Alex skulle kika förbi en sväng men hon fick nog fullt upp med grabbarna.
Hoppas jag får träffa dem nått i helgen ändå.

Nä nu skall jag gå upp och se vad Mojjo hittat på.

Kommentarer
Postat av: Mela

Glad midsommar en dag försent.. =)

Låter som ni hade en KANON dag/kväll iaf...

2008-06-21 @ 14:20:08
URL: http://skadeskjutenskata.bloggagratis.se/
Postat av: alex

Jag var juh på väg med någon baddade och inte svarade i telefonen och sen skulle någon åka hem, så vi ska inte klaga på mig. och jag hade inte fullt med med killar, Idioten var någonstanns och vist jag blev indragen i ett förtält till en husvagn ett par gånger men vafan. Så här ska vi inte klaga

2008-06-21 @ 14:41:33
URL: http://larssonalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0