Dagen i korta dag..

Helt OK..

Ok, lite mer info än så kan jag väl komma med..
Vaknade imorse med ett svagt leende på läpparna. Visste inte vad dagen skulle ge, skulle den bli likadan som gårdagen tänkte jag dra täcket över huvudet och sova bort dagen men allt är väl värt en chans..
Och vilken tur att jag klev upp.

Dagen har bestått av en massa mys i solen, myst med barnen och en massa djur.
Hönor, tuppar, får, små små små lamm, hästar, kossor och katter. Ungarna blev helt lyriska.
Vi var även till norra berget och lekte, och nog lekte vi alltid.. haha.
"Mimmi" utmanade mig på "stången", det är en gammal lek där man sitter på en stock någon meter över marken och skall knuffa ner varandra. Jag är starkare än "Mimmi" så jag vann i början men sedan kom hon på att jag tappade balansen när jag skrattade och då var det min tur att åka i madrassen gång på gång..
Men kul var det!
Dagen har för övrigt varit någorlunda lugn. Vilket har gjort att barnen har mått någorlunda bra.
Har fotat massor, kommer välja ut en del bilder som jag känner är OK att visa.
"Mimmi" har nog tagit 100 kort under dagen. Underbara lilla tös.


Dock så  fick ett tMr.Niceguy ett telefonsamtal vid lunch och då blev "mimmi" ledsen.
Det tar hårt på denna unga lilla dam att höra pappa upprörd. Han försöker gå undan och försöker hålla ner rösten för att barnen inte skall höra men barn känner av stämningen snabbt.
Barnen vet mer än vi tror.
Förstår inte människor som inte förstår att de dom gör mot en människa även kan drabba de i deras omgivning.
Tex barnen. Mår inte pappa bra, mår inte barnen bra, mår inte barnen bra, mår inte mamma bra.. osv.
Därför har jag lovat mig själv att alltid se till Mojjos bästa, hon skall först och främst vara trygg och må bra.
Då är jag lycklig och mår bra vad som än händer i mitt liv.

Detta tål kanske att tänkas på... eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0