Jag vet att du läser detta..

.. och jag hoppas din fd flickvän gör det med.

Hur kan man låta barnen lida pga sin egen svartsjuka?
Hur kan man få ett barn att gråta för att de tycker om en människa som inte passar in i ena förälderns familjebild.
Ge dem skuldkänslor för att dom inte hatar, för att dom inte tycker illa om den nya personen som kommit i en del av deras familj.

Barnen skall alltid gå först. Detta gäller både mor och far.
Det kommer alltid bara finnas en mamma och en pappa och det är dessa två personer som barnen värdesätter högst, hur många pojkvänner eller flickvänner som än passerar i deras föräldrars liv.
Som flickvän skulle jag aldrig försöka ta en mammaroll över någon annans barn på samma sätt som jag aldrig skulle låta någon annan än Mojjos biologiska pappa få vara hennes pappa.
Även fast jag har ett visst agg mot honom så kommer jag aldrig att visa det för Mojjo, Mojjo älskar sin far och det hoppas jag hon kommer fortsätta göra även om inte jag vill ha honom i mitt liv.

Så som förälder, bortse från dina egna känslor och låt barnen välja själva. Låt deras tycke styra..
Om de mår bra tillsammans med den nya pojkvännen eller flickvännen låt dem göra det då..
Är det inte det vi vill att våra barn skall göra? MÅ BRA?!
Dom älskar inte dig mindre för det!!!

Kommentarer
Postat av: bgn

Bra skrivit. Att låta barnen lära sig tycka om nya människor och kontakter gör att du ger ditt barn en större social kompetens. Att lära barn att inte tycka om, är att så ett frö till utanförskap som kanske även utvecklas till mobbing. Det är faktiskt så att ingen kan ta mamma och pappas plats i ett barns liv men låt barnet ha glädjen i att tycka om många.

2008-06-13 @ 08:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0