Vad är jag idag?

Jag vet inte om jag skall skratta eller vrida mig av skratt just nu.
Någon tycker inte om mig..  kan det vara ett föredetta flickvän till någon kanske?
Vad är det med oss kvinnor egentligen, så fort det nämns ett annat kvinnonamn så skall det gapas och skrikas.
Ingen som faktiskt insett att man kanske bara är vänner, eller att om man är en föredetta flickvän inte har med det att göra?!


Slyna
är en nedsättande beteckning på flickor och unga kvinnor som anses vara lösaktiga. I tonårsvärlden förekommer inte alltför sällan att flickor kallar varandra så i kamratlig mening.
Lösaktig? Nä, men jag är ingen jungfru Maria heller. Slösaktig ibland dock, älskar att shoppa grejor till Mojjo.

Slampa, Slamsa eller slarva, var ett äldre tillmäle eller skällsord för en slarvig eller osnygg kvinna. Med tiden har benämningen slampa även fått samma betydelse som slinka, d.v.s. en sexuellt lössläppt kvinna som ränner efter män (obs. inte prostituerad).
Slarvig och osnygg, det ligger nog i betraktarens ögon att avgöra utseendet men jag är rätt nöjd trots små fötter och för lite kilon. Slarvig? Hon har nog inte varit på mitt kontor eller hemma och sett min ordning.
(Mor har en annan syn från tonåren)

BITCH är en akronym för: Being In Total Control of Herself.

Engelskt uppslagsord.

Svensk översättning satkäring; slyna {nedlåtande; vulgärt} (substantiv)
Klart jag är en Bitch, hur skall man annars klara sig i livet. Men jag är bara Annelies Bitch! BARA ANNELIES!

Luder är ett skällsord med betydelsen prostituerad. Se även hora. Exempel: "Ditt förbannade luder". Vacker som ett luder osv.
Ursprungligen var luder en benämning på lockbete vid rovdjursjakt, som t.ex. drevjakt eller vargskall. Detta lockbete var vanligen ett djurkadaver som även kunde vara förgiftat. Idag använder man oftare benämningen åtel. (Luder i betydelsen hora är alltså avancerat nedsättande: inte bara "bara en kropp", utan en död kropp, och därtill inte ens mänsklig. Å andra sidan innebär det förstås att torskarna i sin tur är jämställda med asätare...)
Ville bara konstatera att luder inte alltid är vad man tror att det är.

Hora /substantiv/ är ett ord som ursprungligen användes om en kvinna som hade sex före eller vid sidan av äktenskapet, så kallat hor. I den mån en man anklagades för samma brott, kallades han horbock. I häxprocesserna anklagades kvinnor bland annat för att ha haft sexuellt umgänge med djävulen, att vara en satans hora. Barn avlat i hor, kallades horbarn, och hade inte samma arvsrättigheter som s.k. frillobarn, barn avlade med en storman och hans frilla (älskarinna eller mätress)
Oj, sex utanför äktenskap, vad tycker vi om de? Nu är det dags att vi svenska kvinnor tänker om.
GIFT ER!





I hate the world today
You're so good to me, I know
But I can change
Tried to tell you
But you look at me like maybe I'm an angel underneath
In a sentence sweet

Yesterday I cried
Most have been to see the softer side
I can understand how you'd bee so confused
I don't envie you
I'm a little bit of everything
All roled into one

I'm a bitch I'm a lover
I'm a child I'm a mother
I'm a sinner I'm a sant
I do not feel ashamed
I'm your hell I'm your dream
I'm nothin' in between
You know, you wouldn't want it any other way

So take me as I am
This may meen, you'll have to be a stronger man
Jused to shooter, when I start to make you nervous
And I'm going to extreem's
Tomorrow I will change and today won't meen a thing

I'm a bitch I'm a lover
I'm a child I'm a mother
I'm a sinner I'm a sant
I do not feel ashamed
I'm your hell I'm your dream
I'm nothin' in between
You know, you wouldn't want it any other way

Just when you think
You got me
Figger out the seasons all ready changin'
I think it's cool, you do what you do
And don't try to sing this

I'm a bitch I'm a lover
I'm a child I'm a mother
I'm a sinner I'm a sant
I do not feel ashamed
I'm your hell I'm your dream
I'm nothin' in between
You know, you wouldn't want it any other way

I'm a bitch, I'm tease
I'm a goddess on my knees
When you're hurt
When you suffer
I'm your angel undercover
I've been numb
I'm revived
Can't say I'm not alive
You know I wouldn't want it ANY other way

Kommentarer
Postat av: Annelie

MIN... BARA.... MIN



My precious....



Inte lätt att vara snygg gumman=)

2008-06-09 @ 19:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0