Jag är spelmissbrukare..

Hej! Jag heter Mamma S och jag är spelmissbrukare.
Jag är beroende av det gamla spelet Yatzy.
När jag låg i sängen med Moa för en stund sedan när hon skulle sova kom jag på mig själv att sakna spelet Yatzy.
Hade en period i fjol när jag var riktigt beronde av detta. Det var många kvällar man satt med våra gamla grannar och spelade. Sedan är jag en fruktansvärt dålig förlorare men det visar jag ogärna.
Måste nog leta upp mitt Yatzyspel som jag fick i julklapp för 2 jular sedan av just dessa grannar så jag kan öva upp mina kunskaper igen.

Det är konstigt vad mycket man hinner fundera på under den lilla stunden man ligger där i mörkret och lyssnar på en vällingdrickande liten busunge.


Åh va gott det hade varit med choklad, sån där riktig kokad choklad med vispgrädda.
Den skall avnjutas under en filt eller ett täcke i soffan tillsammans med någon mysig och snäll människa.


Vad var det jag drömde inatt när jag vaknade av mitt eget skrik?


Undra om T kan dansa som Björn Gustavsson? Hur skulle de se ut?


Undra om tvättmaskinen snart är klar. Vad var det jag kastade in för något?


Åh, på onsdag måste jag åka till STHLM på utbildning, undra om det finns internet på hotellrummet? Undra om vi skall bo på samma mysiga hotell som sist. Jag passade verkligen i de gamla cellerna.
Ska jag ta med mig båda mina datorer eller klarar jag mig med arbetsdatorn. Vad kommer dom tycka om att jag inte fått in alla enkäter vi skulle gjort klart.


Undra hur det vore att.....


Som sagt, det är en massa som kommer upp i huvudet på en jämtlandstös när man ligger och tittar ut i ett mörkt rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0