Småförälskad i Petr Tenkrat.

Egentligen skulle jag inte gå på någon match igår men innan allt var klart satt jag på balkongen ändå.
Kvällen började med kalaspuffar hemma och en busig Moa när telefonen ringde och pappa PUCKO frågade om vi ville komma ner och äta med dem på O´learys. Klart vi ville!
Snabbt klädde vi på oss jackorna och skuttade ner till bilen. En god middag bestående av burgare intogs tillsammans med 3 knäpptysta medlemmar ut familjen PUCKO. Anade att bråk hade utövats.
Damen så kallad bestämde sig för att inte följa med på hockeyn och jag skjutsade hem henne.
Hon tog hand om Moa så jag fick åka på hockeyn trots allt.
Se där, jag va snäll och lät henne gå när pappa PUCKO frågade mig, och innan det var färdigt lät hon mig gå och på det var hon även barnvakt.
Tror Moa har en bra invärkan på henne, hon var på strålande humör när jag ringde efter en stund och även när vi kom hem efter matchen. Tycker så otroligt mycket om denna dam!!

Matchen var otroligt spännande och jag njöt av varje sekund. Tror pappa PUCKO blev lite brydd när han insåg att även Mamma S kan skrika på matcherna. Jag har försökt visa en tyst och snäll sida fram tills nu men nu är det SLUTSPEL!
Timrå vann i 4 perioden med 3-2. Tack Petr Tenkrat!!
Denna människas spel har fått mig att bli lite småförälskad. Han är min gud på is!
Sedan är det ju ett plus att han är från Tjeckien, fått för mig att de bara finns riktiga män där. (IRONISK)
Även en stor eloge till resten av Timrå IK med en extra puss på Regin, Pyörälä, Hynning, Hahl och Kocko, som var inblandad i de övriga målen.
Andra spelare jag är lite mer förtjust i än andra är Per Styf och Johan Andersson.
Nu har jag snart räknat upp alla i Timrå IK.

********************

Denna dag började med att pappa PUCKO kom in och väckte mig och frågade om jag ville dricka en kopp kaffe med honom innan han åkte på jobb. KLART JAG VILL!
Kröp sakta men säkert ur sängen och drog på mig min otroligt vackra rosa morgonrock och gick ut i köket.
Den underbara doften av kaffe slog imot mig redan i hallen. ÅH, underbara morgon!!
När han åkt kröp jag och Moa ner i sängen och busade en stund. Morgonens konversation:

-Moa, älskar du mamma idag?
-NÄ!
-Va, älskar du inte mamma idag?
-NÄ!
-Vem älskar du idag då?
-Anne. (pappa PUCKO)


SKITUNGE!! Tur att hon inte riktigt vet vad hon svarar på.. grrr!

Nu sitter jag iallafall här på jobbet igen och måste få hjälp med en offert som skall vara klar till fredag.
Min fadder är inte här idag heller så han kan inte hjälpa mig just nu, men jag skall strax ringa honom och fråga var han är. NU VILL JAG HA HJÄLP



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0