Helgen..

Började på jobbet kl 13:00. Skoj att träffa alla gamla kollegor. Efter lite möte och fika åkte vi taxi till Södra Berget för att se den föreställning som visas där för tilfället. En otroligt roligt föreställning, över förväntan.
Skrattade gott åt både den och charmiga kollegor.
Efter föreställningen intogs middag med förrätt och varmrätt innan jag smet iväg för att ordna lite saker för att senare möte upp kollegorna nere på stan igen.

Åkte hem en stund för att varva ner lite.. och varva upp lite.
Var mycket skratt och bus även hemma.
Snart så klev vi ur bilen på stan för att ta en drink på Invito. GOTT! En röd, fin drink.
Till MangeMyts valda toner från skivspelarna njöt jag av min drink till fullo. Försökte även stjäla lite mat från bordsgrannen men de gick minsan inte. Då höll jag på att få en gaffel genom handen.
Vidare mot Aveny och kollegorna igen. En rätt skoj kväll tillsammans med glada kollegor och trevliga vänner.
Men 01:30 släntrade jag hemmåt pga trötthet efter att jag ätit en liten bit toast köpt på Statoil. Det var ju senap på den.. BLÄ!
När jag väl kommit fram till mitt mål hoppade jag glatt i säng för att vakna pigg och fräsch nu i morse.
Då bar det av till "mormor" där jag spenderat resten av dagen. Mojjo och morfar har busat, vi har varit ute och gått och lekt i den stora lekparken. När det började mörkna satte jag mig i bilen för att ta itu med dagens bestyr.
Graven...
Klarade det galant idag men det kom nu när jag kom hem istället.
Idag ringer folk till sina fäder, besöker dem med presenter och äter tårta eller fikar tillsammans.
Jag har också ätit tårta, jag har också sagt grattis... till min plastpappa.
Men min rätta pappa då?

Helst vill jag bara krypa ner under täcket och glömma den här dagen. Tänk att det inte blir lättare med tiden.
Den här dagen är en av de jobbigare när jag saknar min far men jag har iallfall min plastpappa och han är underbar på sitt lilla sätt-

Älskar er båda, pappa och plastpappa!

Kommentarer
Postat av: GS

Vilken elak bordsgranne du försåg dej med, du som bara ville smaka lite..

2008-11-09 @ 18:09:09
Postat av: bgn

Vi skall alltid känna för pappa när det är farsdag. Vara glad för de år vi fick ha honom och bära med oss honom i minnet med glädje. Han ser oss nog!

2008-11-09 @ 21:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0