Misshandel..

Nu har jag gått igenom de tidningar jag brukar läsa varje morgon när jag kommer på jobbet men missade imorse pga stress.

OP.se
Dagbladet.se
ST.se
Allehanda.nu
Aftonbladet.se
Ltz.se

Var jag än tittar så skrivs det om kvinnomisshandel.
Enligt statestik hos BRÅ (brottsförebyggande rådet) kan man se att en ökning.

2005 anmäldes 672 fall av kvinnomisshandel i Västernorrlands län, 2007 anmäldes 713 fall i samma område.
Detsamma gäller även barnmisshandel.
2005 anmäldes 38 fall av misshandel på barn mellan 0 - 6 år, 2007 anmäldes 52 fall.
Tittar man på barnmisshandeln på barn mellan 7 - 14 anmäldes 2005 204 fall och 2007 203 fall, konstigt nog är det mindre fall anmälda 2007 i den kategorin. Vad beror det på?

Det finns troligtvis ett enormt mörkertal men det tål att tänkas på.
Vad är det egentligen som händer hos grannen?

Konstigt nog finns det ingenting om mansmisshandel, vilket jag tycker är konstigt.
Flera av mina manliga vänner har någon gång blivit slagen av sin flickvän eller fru. Dock så är vi sällan lika stora och lika starka. Män anmäler mer sällan än kvinnor, beror detta på skam??

Mange Myt har gjort en låt som jag tycker är helt underbar som rör ämnet.
Han vågar sticka ut hakan och berätta vad som händer. Nu kommer snart hans första skiva och jag lovar att det kommer finnas i min skivsamling.

LYSSNA HÄR!!

Kommentarer
Postat av: / F

Bra skrivet idag....intressant ämne. Tycker all form av misshandel är fel....

2008-10-08 @ 19:06:27
URL: http://skallig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0