Ute

Nu har jag och Ymisen varit ute på gården och kissat. Ymisen alltså, inte jag.
Jag har en stor farlig hund som är rädd för blött gräs och regn. Fick tvinga ut honom och sedan gå på asfalten, fram och tillbaka tills han äntligen kissade. PUCKOHUND!
Jag tog till och med av honom tratten men de gick ändå inte att gå på gräsmattan.
Samt att han älskar att lukta på blommor.. suck, vad har jag gjort för fel med min "mördarhund"?

Nu är vi iallafall inne och de blöta kläderna har åkt av. Önskar ibland att jag kunde skaka av mig vattnet precis som Ymot gör. Vi har krypit ner i sängen, där Mojjo sovit i flera timmar vid det här laget. Älskade barn!
På Tv är det efterlyst och till det äts nybakat bröd (grekiskt lantbröd), dricks The med houngen som morfar Sten gjort och saften som även han har gjort och sötat med houngen. Fattas bara att jag ska göra mitt eget smör med.

Efter Efterlyst blir det nog en film att somna till. Lite depp att jag blev ensam ikväll trots allt. GRRR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0