Honung bra på brännskador?

Idag bjöd mammsen/mormor på våfflor. Så otroligt gott! Nu har min mor kommit på hur hon skall kunna muta mig hem till ödesbygden. Jag tog över och stekte de sista så hon fick sitta ner och äta i lugn och ro och när jag sedan skulle vara snäll och plocka undan, plocka i och ur diskmaskinen mm så brände jag mig på våffeljärnet. Jädrar va ont de gjorde.
Morfar S skyndade sig att smeta honung på min tumme och satte på ett plåster och fortsatte berätta om en undersökning där det visat sig att honung varit till hjälp vid andra gradens brännskador.
Mycket riktigt, när jag slog upp det på nätet när jag kom hem så står det massor om honungens botande egenskaper.
Både gott och bra! Tur att familjen har egna bisamhällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0