Min familj.

Min mamma har blivit en typisk mamma igen. Hon påpekar mina kläder som om jag skulle vara 13 år.
-Men ska du se ut så där? Ska de va så där? Har du inte råd med hela kläder?
Detta efter att jag hade mina favoritjeans på mig idag som tyvärr gått sönder på ena knät. Vet att det är mode igen men jag tycker inte som är snygg men dom är så underbart sköna.
Men min mamma är världens snällaste. Hon gör de godaste våfflorna i världen och finns alltid där för mig både i nöd och lust.

Min bonuspappa är lika underbar som min mor.
-Du vet väl att dom där byxorna var mode för 10 år sedan.
Jajamensan, jag hade likadana jeans på den tiden. Min bouspappa är som jag tidigare skrivit helt underbar.
Han härjar med Mojjo så hon skriker i en blandning mellan skräck, hysteri och tokskratt. Jag vet att han älskar oss även fast vi inte är hans riktiga familj. Vi är nog nästan lika omtyckta som hans biodling.
Hör övrigt satt jag och min bonusfar och tyckte vi var jätteroliga häromdagen när vi pratade om hans och mammas (BI-hangets) BI-syssla. Vi har samma ordhumor.

Min bror...
Ja, Vad ska man säga? Min manliga bror med slingor i håret, innefrisyr och Hitta-nemo-tofflor på fötterna.
Nej då, jag älskar min bror och hans familj otroligt mycket. Vi har varit med om mycket tillsammans. Han har fostrat mig väl. Han har slagit mitt huvud i ett eluttag så jag haft avtrycket kvar i bakhuvudet, han har... ja jag tror inte han har gjort så mycket mer, de är nog jag som gjort mest.
Jag har eldat honom under fötterna, jag har sparkat honom på under bordet tills han varit röd av illska, suttit och hackat honom i knät med en tandpetare mm. Kanske skall vara glad att han älskar mig.

Övrig familj, dvs brors familj, kusin J med familj mfl.
Jag har otroligt roligt med min familj och den innefattar många i min släkt. Jag vet att jag alltid är välkommen hos dessa människor och vet att jag alltid är omtyckt. Att umgås Kusin J med familj (familjen B) brukar ofta innebära massor av kaffe, lite då och då vattenkrig eller varför inte smeta in alla med glass, alla är inklusive min gamla farmor på ca 90 år.
Men farmor var med på noterna och gav igen hon med.

Det jag vill säga med det här inlägget utan att låta blödig är.
JAG OCH MOJJO ÄLSKAR VÅR FAMILJ!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0