Trasig lastbil = Underbart

Mållgans lastbil krånglar så den blir sen ikväll. Det innebär att han får vara hemma med oss en liten stund extra.
Det betyder mys i soffan. Just nu ligger han här och sover i soffan, tätt tätt intill mig och jag njuter av varje sekund.
Själv sitter jag och slötittar på Tv, läser nyaste Kalle Anka och äter vindruvor tillsammans med Mojjo.

Idag har jag träffat Tjohanna en stund. Vi gick en sväng vid NSK och pratade va oss både 2. Hon fick min skuldkänsla att krympa idag. De kanske var på tiden. Tjohanna är en underbar vän. Som jag skrivit tidigare, hon är alltid ärlig och rak men ändå väldigt omtänksam.

Efter det hämtade jag upp Mållgan i garaget där han varit och skruvat lite bil. Vi ska fixa en ny tävlingsbil till honom nu till sommaren. Ska bli så skoj att se när han kvaddar lite bil.
Vi hämtade Mojjo, inhandlade nya sommardäck till min bil och tittade in på affären för att handla lite.
Vet ni vad som ramlade ner i vagnen, en Herman Hedning, en 91:an och en Kalle Anka-tidning. Vi har nostalgikväll ikväll.
Har inte läst en kalletidning på säkert 10 år. Nej 5 och jag minns precis var. I Göteborg...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0