Vad heter..

Mojjos nya lek.
Hon hämtar en docka sedan börjar de. Dockan frågar mig.
-Vad heter du?
-Mamma.
-Vad heter gammelmormor?
-Gammelmormor Dagny.
-Vad heter din brorsa? (Skrattar gott åt att hon säger brorsa)
-Ap-markus. (Internt skämt för att han en gång i tiden kallades för Boots i Dora)
-Vad heter fasters älskling?
-Jill.
-Vad heter fasters andra älskling då?
-Alice.
-Vad heter tant... öh..?
Förstår vem hon menar.
-Tant Linda.
-Vad heter faster då?
-Josefin fin fin.
Mojjo skrattar gott.
-Josefin är fin.
-Vad heter pappa då?
-Pappa Daniel.
-Min pappa bor i Göteborg, och när jag var liten bodde jag med dig och pappa.
-Ja, de gjorde du..
Mojjo och jag pratar väldigt mycket om Mojjos pappa och resten av familjen i GBG.
-Vad heter din drömprins då?
Jag vänder på huvudet och tittar lite lurigt på henne. Är det Mållgan hon syftar på.
-VA?
-Vad heter din drömprins då?
-Vad menar du Mojjo?
Här skriker hon rakt ut.
-MEN MAMMA! PETR TENKRAT!
Haha.. ja just de ja. De lärde hon sig under hockeyn i vintras.
Den här leken urartar oftast i tokskratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0