Idag har jag varit sur och grinig!

Igår blev Mogge sjuk och sedan dess har han varit jättehängig. Inatt har även jag hostat en del men inte känt mig särskilt sjuk eller hängig. Men tyvärr vaknade jag strax innan 3 och kunde inte somna om.
Klev upp ur sängen vid 9 och var på rätt dåligt humör pga stressen inför resan. Det är så mycket som ska fixas.
De ska tvättas, städas, lämnas hund, fixa grejor till mammsen, fixa bilder till Linda mm.

Jag och Mojjo satte oss i bilen och brummade mot broder och Linda. Glömde nappflaskan. Va småsur på min trötta och sjuka sambo som bara låg på soffan och var sjuk. Blev nog även lite besviken att han inte orkade följa med, men är man sjuk så är man.

Var hos Linda i någon timma innan jag åkte förbi apoteket, garnaffären och Tempo. En massa bra-att-ha-shopping. Fick inte tag på något garn till mamma, apoteket hade slut på mina tabletter och på Tempo blev de bara tok.

Kom hem och hittade min sambo, fortfarande liggandes på soffan, stirrandes på TV.
Jag började med tvätten och röjde lite här hemma. Fick rensa Mojjos klädlådor för att få plats med den redan färdiga tvätten. Blev irriterad för att vi har för lite utrymme till kläder, inte bara till barnen utan även till oss.
Ville ha lite hjälp av Mogge som bara skrattade åt mig. Han vet inte vem som äger vilka kläder.
FAN!! Använder han mina kläder då? Nej, han måste väl se skillnad på mina trosor och hans kalsonger.

Ringde till kusin Jenny för att få göra något annat en stund. Behövde kaffe och en liten dos av en galen familj.
Frågade Mogge om han skulle med men han hade vid det här laget växt fast i soffan. Jag och Mojjo åkte själva.
Nu va jag riktigt sur. Varför ska han vara sjuk när jag är uttråkad?
Jaja.. jag vet att jag är lite ego nu men det får man vara ibland.

Drack 3 koppar kaffe snabbt och busade lite med barnen. Surrade lite skit med krille och spanade in min sexiga kusin som skulle på finmiddag iklädd en snygg vit väst och ett par snygga grå långkalsonger, modell för män.
Men när maten, fisken, började närma sig köksbordet flydde vi fältet.

Kom då hem till en kärlekstörstande sambo och helt plötsligt var all min irritation som bortblåst. Så nu sitter vi här och myser till en film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0