Från en vän

Jag fick en dikt skriven som kommentar på facebook idag.
Denna dikt är skriven av en av mina absolut bästa vänner genom tiderna.
Jörgen har alltid funnits för mig även om vi bott långt ifrån varandra.
Du är en trygg famn Jörgen, någon jag alltid vet att jag kan vända mig till.
Tänk att vi trots åldersskillnaden kan vara till en sån stor hjälp för varandra.




"Det sägs att vänner är som stjärnor som tindra,
dom finns där fast dom inte alltid syns eller känns.
Ni fanns där för att fallet lindra,
min tacksamhet känner ingen gräns.

En vän som handlar utan tanke på sig eller vinst,
handlingar, ödmjuka, vackra och fina.
Vad jag än gör för att återgälda, ger jag ändå minst,
mitt liv, mina tankar är för alltid dina.

Man kan undra vad som gör en människa ond eller god,
vad är det som gör att vissa saknar tro?
Vad var det som just gav dig det mod,
att ge din vänskap och fått mitt hopp att gro?

Om gud och paradiset verkligen finns,
en plats är reserverad för dig.
Jag ska be för att han just dig minns,
detta får han lära sig av mig.

Kompisar är en dussin vara, en vän är unik,
välsignad är den som din vän får vara.
Vänskap och kärlek föder poesi och lyrik,
vilsenhet och oro blir till sanningar klara.

Från mig till dig :-))"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0