Jag har blivit någons tjej.

När jag kom upp till Tias möttes jag av Lille-T, Mimmi och farfar A.
Det tog inte många sekunder innan jag hade båda barnen runt halsen. Mimmi höll på att baka tårta med en massa gott på. En massa konstiga frukter som jag inte ens kan namnet på. Och massor av choklad som fyllning.
Hon kan verkligen baka tårta den damen, undra om hon skall få hjälpa mig när jag ska bara till Mojjos kalas.
Då ska det bakas både muffins och tårtor.

Lille-T ville att jag skulle lyfta upp honom. Jag fick världens kram och en förklaring att jag var hans tjej. Ingen annans. Han pussas och kramas hela tiden. Charmig liten kille med världens goaste skratt.
Och när jag och Mojjo skulle gå kom Mimmi och gav mig en kram som värmde i hela kroppen.
Och de ord hon sa gjorde mig otroligt lycklig. Jag trivs verkligen med dessa små busar.

Men nu sitter jag här i sängen med Mojjo sovandes bredvid mig. Otroligt mätt efter den "lilla" bit tårta Tias skopade upp åt mig. Tycker han att jag är för smal? Jag väger faktiskt alldeles lagom!
Ska krypa ner i sängen och spela DK nu.


Kommentarer
Postat av: Ida Hasselqvist

SV: låter bra :D hur är det med dig då? Kram (:

2009-02-23 @ 23:14:14
URL: http://hasselqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0