Jag önskar mig en juleklapp..

Mojjo har sjungt så i flera dagar och idag kom jag på var det kommer ifrån.
Annie i Små Einsteins sjunger så när hon inte fått någon julklapp. Skrattade gott när jag förstod var de kom ifrån.
Min unge har inte gått och blivit tokig(are).
Just nu sitter hon och läser IKEA-katalogen och säger att de står att lilla mamma är här.
Hon läser den för hennes 3 små barn. (De tre dockorna hon lagt i sängen som skall sova)

Vi ska snart åka på stanoch inhandla lite nta trosor till Mojjo som inte vill ha blöja längre. Hon ska få välja trosor alldeles själv. När vi ändå är där skall vi även inhandla lite strumpor till henne.

De är så skoj att sitta och lyssna på henne när hon leker.
-NEJ! Dumma dig, de är inte din älskling! De här är din älskling. (Hon tar den ena dockan som ligger bredvid en likadan docka och kastar ner den hos den stora dockan)
-Det här är din älskling. (Så sätter hon ihop dockorna så dom pussas)
-De här är din bebis mamman. (Varför kallar hon dockan för mamman och inte mamma)
-Du är inte snäll med den här dockan så då får du leka men den andra dockan.
Nu har hon precis berättat för dockorna att hennes "battebier" (batteri) är trasigt i hennes bilbana.

Hon leker otroligt bra ensam. Märks att hon snappar upp mycket på dagis.
Ibland blir jag brydd över den historia hon bygger upp medans hon leker. Men inser snabbt att de faktiskt leker väldigt mycket med dockor på dagis. SKoj att se hur hon utvecklas och hur hennes tal förändras från vecka till vecka.


Underbara barn!!


Kommentarer
Postat av: Alex

Hmm de är inte fullt sig lik utan di o mojjan med, eller Ymot den galningen, fika någon dag när ja har slutat ifrån skolan?

2009-01-25 @ 22:30:26
URL: http://larssonalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0