Dagen i allmänhet och synnerhet

Sitter här och läser om klottersanering. Har läst så ögonen blöder. När jag känner att jag vill släppa detta en stund bläddrar jag igenom bloggarna som ligger under min flik "Favoriter".
Först ligger självklart Nevnarien och hon har lagt upp en del bilder på henne och Erik, dessa 2 människor har vad man kallar äktenskapstycke. De är på något sätt lik varandra och så otroligt fina båda 2. Avundas dem lite.

Fortsätter bläddra igenom Shoppaholicmammans blogg, blondinbellas, Min lilla Alex blogg, kusinens, kusinbarnens, lilijas, Manges osv.. tillslut kommer jag till den roligaste bloggen, Egoinas och finner en länk till en blogg som kallar sig Singelpappan. Vid det här laget klickar jag inte på den utan fortsätter bläddra igenom de sista bloggarna och planerar att gå tillbaka till Singelpappans blogg senare, klickar in på Tyskungen och även han har en länk till Singelpappan. OK har Tyskungen de måste jag titta. Tyskungens julkalender med nya bloggar varje dag gav mig lite nya tidsfördriv och detta var inget undantag.

Här sitter jag nu och har läst varenda ord på Singelpappans blogg. Denna blogg handlar om Björn, en man strax över 30 som lever tillsammans med sin dotter Ellen. Han har varit med i en tragisk olycka där han miste sin fru och sin yngsta dotter. Smått tårögd och kan inte låta bli att förundras över hans kamp och styrka.

Jag har aldrig varit ett fan av dagens outfit eller veckans nya modenyheter, men denne mans vardag ger mig styrka. Deras vardag och deras dagliga kamp för att leva ett liv tillsammans på bästa sätt.
Helt plötsligt vill jag ringa mina nära och kära och berätta hur tacksam jag är över att de finns i mitt liv och än en gång känner jag hugget i hjärtat pga saknaden efter min far och att vi skildes som ovänner.
Tack Björn för att du delar med dig!

(Det blev många länkar i detta inlägg. Tur att jag kan Ctrl C och V.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0