Att lägga en 3-åring.

Mojjo har kommit in i en period när hon inte kan vara still och det har blivit omöjligt att få henne att lägga sig vid sängdags. Spelar ingen roll vad jag gör så lyssnar hon inte. Hon kliver upp ur sängen hur jag än vänder och vrider mig för att få henne att ligga kvar. Jag lägger mig med henne, jag läser för henne, försöker lura henne med olika trix, hotar att kasta hennes käraste ägodelat.
Har testat allt både bra och dåligt. Men hon gör precis som hon vill just nu.
Och när jag blir riktigt arg på henne börjar hon bara tokskratta och då är det dags att lägga huvudet i kudden för att kväva tokskrattet jag håller på att brista ut i.

Mojjo har med andra ord kommit in i en ny trotsperiod. Det spelar ingen roll vad jag säger eller gör så gör hon tvärtom.
Utom när jag i detta fall nu säger åt henne att hon inte får gå och sova, då tackar hon för det och kliver upp ur sängen och gör något annat.

Snart får jag lägga mig bredvid henne och "tjurhålla" henne tills hon somnar.  SKITUNGE!!
Men hon är ändå de bästa jag har, mitt lilla "miffobarn"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0