Jag har inte migrän enligt expressen.

expressen.se kan man svara på frågor som avgör om man lider av migrän. Migrän är tydligen den vanligaste ursäkten till varför folk är hemma från jobbet. Jag gjorde frågorna och jag har tydligen inte migrän.

Kunna förutsäga när en attack är i antågande?
JA
NEJ Om jag inte räknar med att halva min kropp domnar bort.

Fy synstörningar en halvtimme före huvudvärk?
JA
NEJ Får ju sällan huvudvärk. har bara hänt 1 gång och då blev det akuten.

Bli känslig för ljud och ljus?
JA Både JA och NEJ, när det väl slagit till så hänger inte huvudet/ögonen med. Jobbigt med ljud och ljus.
NEJ

Ha svår huvudvärk som börjar på ena sidan huvudet?
JA
NEJ Men halva kroppen domnar bort.

Må så illa att du ibland måste kräkas?
JA

NEJ

Få dunkande huvudvärk som förvärras av fysisk ansträngning?
JA
NEJ Men yrseln och illamåendet förvärras.

Ha ett anfall som varar mellan 3 timmar och 3 dygn?
JA
NEJ

Men enligt min egen läkare har jag "tyst" migrän och har även haft ett riktigt migränanfall där de scannade mitt huvud för att bortse från hjärnblödning mm. Kunde inte prata, inte se, inte stå. De var tydligen ett riktigt migränanfall.
Men expressen.se vet nog mer...

Kommentarer
Postat av: J

Expressen är ju för roliga.



Det känns som om det är en viss skillnad mellan migrän med aura och tyst migrän.

2009-07-10 @ 07:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0