Kroppsideal?

När jag tidigare idag stod framför spegeln i mina fula svarta mjukbyxor och en av Mogges t-shirtar kom jag att tänka på kroppsideal. Jag har tidigare vägt 50kg och varit 170 lång. Lång och smal med andra ord.
Innan jag fick Mojjo hade jag även BH-storlek 75B-C och var väldigt nöjd med min kropp.
Idag väger jag nästan 60 kg och mår underbart bra. Jag har fortfarande samma storlek på tuttarna men de hänger MYCKER mer än tidigare. Jag mår helt enkelt bättre nu än när jag såg ut som alla vill se ut.
Jag har kämpat för dessa extra kilon i flera år och nu har jag äntligen fått dem.

En karls kropp då?
Jag vill ha lite att ta i, inte sova på en bodybuilder. Jag måste erkänna att jag tycker Mogge har en kanonfin kropp trots att han inte är jättevältränad, lång, mörk och brunbränd.
Mogge har en pensionerad hockeyrumpa som är gudomligt sexig. Han har ingen supervältränad mage men man ser rutorna, han är bara 178 cm lång, dock mörk och brunbränd. Han kanske inte stämmer in på vad folk anser vara idealet men han är grymt så snygg, fin och sexig i mina ögon.

Så... åt helvete med kroppsideal. Jag skapar mitt eget ideal med de jag tycker om.



Kommentarer
Postat av: Linéa

ja kunde inte ha skrivit det bättre själv! å visst förändras kroppen efter man fått barn.. men man får nog en bättre syn på sig själv efter det oxå =) se på min M, han e 186 å väger 84.. lååång och smal, inte grymt vältränad men super sexig!

2009-07-17 @ 00:30:15
URL: http://stockhaus.devote.se
Postat av: Malin

Håller med mig om kroppsideal. Själv kämpar jag för att få bort några extrakilon men på det stora hela så är jag mycket med nöjd med min kropp nu efter barnen än innan. Den har fyllt sitt syfte :-)

2009-07-19 @ 08:22:54
URL: http://www.metrobloggen.se/norenius

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0