Dagens Mojjo.

-MOOOOOOOJJOOOOOO! KOM HIT!!
-Jag kan inte, jag ser på Many..
-MOJJO! KOM HIT SA JAG!!
-Men jag kan inte, jag ser på TV mamma...
-NU KOMMER DU HIT PÅ EN GÅNG!
Det kommer en liten blond lintott inhoppandes i sovrummet och tittar undrande på mig.
-Vad är det här?
Jag lyfter på mattan och där ligger en djuptallrik från Mojjos barnservice med något blött i. (läs kiss)
-Kiss?! svarar Mojjo lite förvånat.
-Ja, varför är det kiss i tallriken?
-Jag behövde kissa.
-Ja, men varför går man inte på toa då?
-Men du kissade ju där mamma..
Redan här började jag fnissa lite. Jag bara väntade på att det skulle komma något dumt.
-Men varför ligger den under mattan då?
-Den ska ju ligga där?
-Ja men inte över kisset heller!
-Men kisset var där när jag skulle hjälpa dig att städa....
-Men nu får ju mamma tvätta mattan och skura golvet igen.
-Åh, typiskt. Nu ska jag se på TV.

OK! Hon har ju faktiskt en poäng i det hon säger.
Jag hade dragit ihop mattan tidigare idag för att dammsuga och höll på att lägga ut de andra mattorna i lägenheten när detta hände. Hon skulle ju bara hjälpa mig med mattorna, och vad gör man inte om det står en tallrik kiss på golvet.
Jo man lägger mattan över.. 2 flugor i en smäll. Man slipper städa bort tallriken eftersom den inte syns och man hjälper mamma samtidigt.

Jag har en 3-årig tonåring.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Mojjo är smart, mycket smart!! ;-)

2009-06-02 @ 18:29:45
URL: http://nettans.blogg.se/
Postat av: EFA

HEJA PÅ MOA

Min favorit:)

2009-06-02 @ 20:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0