Saknar mina Mojjo-tid.

Denna vecka jobbar jag till sex, det innebär att jag bara får träffa Mojjo ca 1,5 timma innan hon skall sova för kvällen.
Jag njuter verkligen av varje sekund även om de är lite småtjaffs vid läggningen.

Idag åkte vi till garaget direkt efter att Mållgan och Mojjo hämtat mig på jobbet. Där blev de lite bus för Mojjo och Stor-Moa. De slutade med att ymisen knuffade omkull Mojjo så hon skrapade foten.. MYCKET!
Hon har fått en kompress fasttekpad på foten som redan har "blodat" igenom lite. Tycker så synd om henne men hon grät i 2 minuter sedan var det bra. Men det gör ont i mitt lilla hjärta.
Mållgan va dock snäll och hjälpte till att plåstra om, visade Mojjo stora "plåsterskåpet" inne i garaget och det tyckte Mojjo om. Han är så otroligt dukig med henne.

Nu har hon somnat för kvällen men jag har inte mage att lämna henne riktigt ännu. Ligger och luktar på hennes hår och bara ler och njuter av att ha denna underbara dotter.

Idag fick min arbetskamrats bror barn och det dök upp bilder på hennes mobil på det lilla barnet.
Detta fick mig att tänka tillbaka på när Mojjo föddes. När jag och Mojjos pappa fick se våran dotter.
Minns specifikt en bild som etsat sig fast i mitt huvud och det är när Mojjos pappa håler i Mojjo och somnar i min BB-säng. Han va så trött efter dessa timmar på förlossningen medans jag hade hur mycket energi som helst och inte kunde släppa vår dotter med blicken.
Den underbaraste stunden i mitt liv.
Tack "Mojjos pappa" ! Utan dig hade vi inte haft denna underbara unge.


Mojjo tycker blodet ser ut som en noshörning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0