Sambo med en 3-åring.

Vaknade imorse av att hon klängde på mig.
-Godmorgon älskade unge.
Här vill man ju helst få en stor go klam, men de första jag får höra är.
-Mamma, jag vill se einsteins.
Hon kryper dock upp hos mig där jag ligger utslagen i sängen.
Vi kliver upp och tar med oss täcket till soffan. Mojjo sitter still i ca 5 minuter då hon skuttar ner på golvet och sätter sig.
Hon sitter lugnt en stund och läser en bok, rätt som de är så hör jag hur hon river sönder något.
-NEJ! du får inte riva sönder boken, då går den ju sönder.
Hon lägger undan boken och hämtar sin JÄTTEpongo. Denna förbaskade hund ställer hon sedan lutad mot mitt huvud och säger att han vill pussas.
Jag knuffar undan hunden och lägger mig för att se på film.
Tycker inte de tar många minuter innan jag lyfter ögonen från filmen och tittar på Mojjo.
JÄDRA UNGE!
Hon har hunnit hämta mina ögonskuggor och målat halva soffar. Det fick tack och lov att borsta bort men så får man inte göra. Vi diskuterar att mammas saker är mammas saker.
Hom börjar gråta och skriker att hennes mamma är dum och bara Tias är snäll.
Hon far sedan runt och sjunger om.. "supertias"..
Sedan far hon iväg in i sovrummet och jag hör vad hon skäller på Ymot. Hör även va de skramlar i matskålen och förstår att de är hon som ger Ymot lunch idag.
-Mamma, ja måste bajsa.
Hon skuttar glatt iväg till toaletten och sätter sig.
-Mamma!!! Jag är klar.. NU!!
Torka, tvätta händerna och på med trosorna. Sedan springer hon iväg till sovrummet igen och kommer tillbaka med 4 par strumpor på fötterna och 4 trosor på rumpan.
Här ska vi inte behöva frysa om varken fötterna eller rumpan.

Så här har det hållt på hela dagen.
Just nu kör hon runt med motorcykeln hon fick av sin mormor i födelsedagspresent förra året och trycker på alla knapparna samtidigt. De går inte så bra att städa samtidigt som man har en 3-åring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0