En händelserik dag.

Tidigare idag var vi i garaget och kikade på "Nasse", ännu en medlem i busbilsfamiljen.
En helvit skönhet, men dock inte lika vacker dom Mållgans busbil. (Än så länge).
Ungarna busade i bilen medans Mållgan kikade på bilen och jag stod och pratade med hans underbara syster.
Det blev ett kort men väldigt nyttigt samtal om min Mållgan. De ord hon sa fick mig att inse att jag och Mållgan är bra för varandra. Vi tillför nog en hel del i varandras liv.
När Mållgan kom tillbaka till mig och gav mig en sån där kram som bara han kan ge kände jag hur "de 3 orden" var nära att komma ur min mun.
Jag har svårt att säga dem och verkligen mena dem men idag ville jag säga dem, och jag menar dem av hela mitt hjärta.
Inom kort kommer han nog få höra dem för han tillför trygghet, kärlek och glädje i mitt liv.

Efter denna, i mina ögon, rätt stora händelse har vi inte gjort så mycket i regnet mer än varit inne, stått på balkongen och fångat hagel och hälsat på Mållgans mamma och pappa.
Där blev det goda bullar och kaffe som vanligt och någonstans på vägen tappade vi även busungarna. Dom ville stanna hos farmor och farfar till i morgon så vi får förhoppningsvis tillbaka dom på fotbollen imorrn, för imorgon väntar ännu en spännande match med 7-åringar som jagar en boll åt alla håll och kanter.
Får inte glömma kaffet denna gång.

Nu ska vi äta rabarberpajen jag just bakat. Tackar "svärmor" för rabarberna, nu ska vi se hur kocken har lyckats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0